۰ نفر

چه محدودیت های کرونایی در فرانسه هنوز اجرا می شود؟

۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲
کد خبر: 538267
چه محدودیت های کرونایی در فرانسه هنوز اجرا می شود؟

نخست وزیر فرانسه از لغو مقررات منع رفت و آمد شبانه که در پی شیوع کرونا از ۱۶ اکتبر/ ۲۵ مهر سال گذشته (۲۰۲۰) اعمال شده بود، خبر داد؛ اگرچه هنوز برخی محدودیت های کرونایی مانند استفاده از ماسک در فضای بسته، رعایت فاصه گذاری اجتماعی، محدودیت در سفر و تجمعات در این کشور هنوز اجرا می شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مقررات منع رفت و آمد شبانه در فرانسه که از ۱۶ اکتبر سال گذشته (۲۰۲۰ میلادی) / ۲۵ مهر ۱۳۹۹ برای مقابله با بحران شیوع کرونا اعمال شده بود، روز گذشته (یکشنبه) به عبارتی ۱۰ روز زودتر از برنامه پیش بینی شده، لغو شد.

به نوشته این روزنامه فرانسوی، ژان کستکس، نخست وزیر فرانسه پیشتر اعلام کرده بود، استفاده از ماسک در فضای بیرون دیگر اجباری نیست. در برخی موارد استثنایی از جمله صف‌های انتظار، ورزشگاه‌ها یا در موارد ازدحام باید همچنان ماسک را در فضای باز نگاه داشت.

وی افزود: با این حال استفاده از ماسک در فضای بسته همچنان اجباری است و هنوز هیچ موعدی برای لغو این محدودیت مقرر نشده است.

لوپوئن افزود: کافه ها و رستوران ها می توانند ۵۰ درصد ظرفیت خود و با حداکثر شش نفر در هر میز پذیرش کنند. همچنین سینماها با ۶۵ درصد و سالن های ورزشی با ۵۰ درصد ظرفیت خود قادر به فعالیت هستند.  

این روزنامه فرانسوی در ادامه نوشت: همچنین فرانسوی ها برای شرکت در رویدادهای بیش از هزار نفر باید «گواهینامه سلامت» مبنی بر تست منفی کووید-۱۹، بهبودی پس از ابتلا به این همه گیری و یا دریافت واکسن کرونا  ارائه کنند.

لوپوئن تصریح کرد: سفر به خارج از کشور از اول ژوئیه/۱۰ تیر در حوزه اتحادیه اروپا به شرط ارائه «گواهینامه سلامت» مجاز شمرده می شود، اگرچه توصیه می شود شهروندان فرانسوی از سفر به کشورهایی که در لیست «قرمز» به دلیل وخامت شیوع کرونا طبقه بندی شده اند، خودداری کنند.

به نوشته رادیو فرانسه، با شروع فصل گرما، فرانسوی‌ها به پارک‌ها، کنار رودخانه‌ها و کافه‌های خیابانی هجوم آورده و چندان توجهی به ممنوعیت‌ها ندارند. شروع بازی‌های فوتبال جام اروپا نیز اشتیاق مردم را به اجتماعات و معاشرت گروهی بیشتر کرده است. این درحالی است که به نوشته روزنامه فرانسوی لوپریزین، پس از ثبت ۹۶ درصد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در انگلیس از نوع دلتا، در فرانسه نیز به رغم بهبود وضعیت بحران شیوع کرونا و تداوم شیب نزولی شمار کل مبتلایان به این همه گیری، شیوع ویروس کرونای «دلتا» (گونه جهش یافته هندی) در این کشور تداوم دارد.

کاهش محدودیت های کرونایی در فرانسه که طی چهار مرحله پیش بینی شده و این روند از اوایل ماه مه (اردیبهشت) آغاز شده،  قرار است آخرین مرحله آن در ابتدای ماه ژوئیه (تیر/مرداد) به اجرا گذاشته شود.

از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون، فرانسه با بیش از ۵ میلیون و ۷۵۷ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۱۰ هزار نفر جانباخته ناشی از آن در جایگاه چهارم جهان و رتبه نخست اروپا قرار دارد.