۰ نفر

آیا مو‌های خود را به درستی می‌شویید؟

۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۲:۱۵
کد خبر: 489349
آیا مو‌های خود را به درستی می‌شویید؟

شستن و حالت دادن به مو‌های شما یک ایده ساده به نظر می‌رسد. شما مو‌های خود را آغشته به کف می‌کنید، آبکشی می‌کنید و این کار را تکرار می‌کنید. اما شاید شستشوی مو‌ها پیچیده‌تر از این‌ها باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، محصولات و تکنیکی که برای شستشوی مو‌ها باید استفاده کنید به نوع مو‌های شما و اینکه چند وقت یک بار کثیف می‌شوند بستگی دارد.

چند بار باید مو‌های خود را بشویید؟

قبل از اینکه بدانید چگونه مو‌های خود را به درستی بشویید، باید بدانید که چند بار باید آن‌ها را بشویید. این موضوع به نوع و بافت موی شما بستگی دارد. یک پوست سر چرب و مو‌های ریز ممکن است به شستشوی روزانه نیاز داشته باشد، در حالی که مو‌های خشک و خشن فقط یک بار در هفته نیاز به شامپو دارند.

چگونه مو‌های خود را به درستی بشویید

قبل از شروع شستن موها، شانه زدن همه گره‌های مو‌های شما را باز کرده و اجازه می‌دهد هنگام شامپو زدن زیر دوش مو‌های شما راحت‌تر شسته شود. با شانه زدن قبل حمام به مو‌های خود فرصت می‌دهید کامل‌تر شسته شود. در ضمن باید طمینان حاصل کنید که آب خیلی گرم نیست، زیرا آب گرم می‌تواند مو و پوست سر را خشک کند و باعث شکنندگی مو و یا شوره سر شود.

راجانی کاتا، متخصص پوست می‌گوید: «توجه به لطافت پوست نیز بسیار مهم است، نباید به این نکته بی توجه بود که افزایش زبری پوست و مویک زنگ خطر محسوب می‌شود.»

چه مقدار شامپو استفاده شود

زیاده روی در مصرف شامپو یک مشکل رایج است، بسیاری از افراد عادت کرده اند از شامپو بیش از حد موردنیاز استفاده کنند. اما جالب است بدانید استفاده بیش از حد از شامپو نه تنها سودی برای مو‌های شما ندارد، بلکه ممکن است سلامت مو‌های شما را به خطر بیندازد.

چه مقدار نرم کننده استفاده شود

بعد از شستشوی مو‌ها با شامپو، باید از بعضی از نرم کننده‌ها استفاده کنید. اگر مو‌های چربی ندارید، می‌توانید فقط در روز‌هایی که مو‌های خود را نمی‌شوید، از نرم کننده استفاده کنید. این باعث افزایش رطوبت بیشتر مو‌ها می‌شود.