۰ نفر

چند اشتباه رایج در استفاده از اسپری ضد عفونی‌کننده

۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۳۳
کد خبر: 476028
چند اشتباه رایج در استفاده از اسپری ضد عفونی‌کننده

شاید تصور کنید لازم نباشد درباره اسپری‌های ضدعفونی کننده خانگی چیز‌های زیادی باید بدانید، اما جالب است بدانید که اشتباهات شما در استفاده از اسپری‌های ضدعفونی می‌تواند اثراتی منفی داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  انتخاب، طی ماه‌های اخیر استفاده از اسپری‌های ضدعفونی کننده روندی صعودی داشته و بسیاری از افراد برای مبارزه با کرونا از این نوع اسپری استفاده کرده اند، با این وجود، به نظر می‌رسد استفاده عادی از این نوع اسپری‌ها چندان مفید نیست و باید به برخی نکات ساده، اما مهم توجه کرد.

عدم مطالعه کامل برچسب روی اسپری‌های ضد عفونی کننده

یکی از بزرگترین اشتباهات استفاده از محصولات ضدعفونی، مطالعه نکردن و دنبال کردن دستورالعمل‌های روی برچسب محصول است. این یک اشتباه بزرگ است که تصور کنید تمامی محصولات ضدعفونی کننده مانند یکدیگر کار می‌کنند. دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید و آن‌ها را دنبال کنید تا تأثیر مطلوبی داشته باشد. طبق نظرسنجی‌ها حدود ۴۲ درصد آمریکایی‌ها از ضد عفونی کننده‌ها به درستی استفاده نمی‌کنند.

اجازه نمی‌دهید اسپری‌ها به اندازه کافی بمانند

اگر فکر می‌کنید پاشیدن محلول ضدعفونی به یک سطح و سپس بلافاصله پاک کردن آن راه حل مناسبی است، ممکن است غافلگیر شوید اگر بدانید با یک مشکل رایج رو به رو هستید. ضدعفونی کردن یک پدیده ساده نیست. بهتر است مدتی اجازه دهید مواد ضدعفونی کننده روی سطوح بمانند و سپس تمیز شوند؛ بنابراین برچسب ضد عفونی کننده را بررسی کنید تا بیشترین تأثیر را داشته باشد. برای برخی از محصولات این زمان ممکن است ۱۰-۱۵ دقیقه طول بکشد.

اسپری ضد عفونی کننده به اندازه کافی استفاده نمی‌شود

اگرچه مدت زمان استفاده از اسپری مهم است، اما حجم مواد ضدعفونی نیز مهم است. درواقع باید به مواد ضدعفونی کننده فرصت دهید در حجم مناسب، عملکرد مناسب خود را نشان دهد. اسپری ضد عفونی کننده روی سطح، باید مدت زمان مشخصی مرطوب بماند.

تاریخ انقضا بررسی نمی‌شود

بررسی تاریخ انقضا در مورد تمیز کردن محصولات بسیار مهم است. مواد ضد عفونی کننده به مرور زمان منقضی می‌شود و قدرت خود را از دست می‌دهد، بنابراین بررسی تاریخ و برچسب‌ها نیز مهم است.

استفاده از اسپری‌های ضدعفونی هوا برای تصفیه هوا

اسپری‌های ضدعفونی کننده می‌توانند کار‌های زیادی انجام دهند. به جز تصفیه هوا. نکته مهم دیگر این است که آن‌ها هوا را تصفیه نمی‌کنند، فقط سطحی را که روی آن قرار می‌گیرند تمیز می‌کنند.