۰ نفر

مواد غذایی مفید برای مو‌های شما

۳ مهر ۱۳۹۹، ۱:۰۲
کد خبر: 469319
مواد غذایی مفید برای مو‌های شما

برخی از عوامل روی مو‌های شما تأثیر می‌گذارند مانند ژنتیک، سن، هورمون‌ها، کمبود مواد مغذی و موارد دیگر. اما آنچه می‌خورید یکی از معدود مواردی است که می‌توانید برای کنترل ظاهر مو انجام دهید. از این گذشته، اگر شما مستعد داشتن مو‌های نازک هستید می‌توانید با انتخاب مواد غذایی سالم مو‌های خود را تقویت کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، با خوردن غذا‌های غنی از مواد مغذی که به لحاظ علمی ثابت شده به مو‌های شما کمک می‌کنند می‌توانید بر ضخامت مو، رشد یا ریزش مو، براق بودن و حتی احتمال سفیدی آن تأثیر بگذارید.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی حاوی طیف گسترده‌ای از مواد مغذی است (از جمله پروتئین، چربی‌های سالم و ویتامین‌های خاص) که همگی با سلامت مو ارتباط دارند. ویتامین E. موجود در آجیل به ویژه برای ضخیم و براق نگه داشتن مو‌ها مفید است.

نارنگی

فواید نارنگی مو‌های شما را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهد. محتوای ویتامین C. باعث می‌شود بدن بتواند آهن را که در غذا‌هایی مانند گوشت قرمز و اسفناج یافت می‌شود، راحت‌تر جذب کند. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله علوم پزشکی کره منتشر شده است، کمبود آهن با ریزش مو ارتباط دارد، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی از آن مصرف می‌کنید.

ماهی سالمون

ماهی قزل آلا منبع بسیار خوبی از اسید‌های چرب امگا ۳ است که دارای فواید سلامتی است. دکتر کارولین جیکوب، متخصص پوست می‌گوید امگا ۳ ضد التهاب است. برخی دیگر از منابع عالی امگا ۳ شامل گردو، دانه‌های چیا، و دانه‌های کتان است. امگا ۳ علاوه بر کمک به شما در حفظ تناسب اندام و پیگیری از بیماری، باعث رشد مو و براق و پر نگه داشتن آن می‌شود.

اسفناج

اسفناج حاوی مواد مغذی و معدنی متنوعی است که می‌تواند برای مو‌ها و همچنین سلامت کلی بدن مفید باشد. با افزایش سطح پروتئین، آهن، ذخیره آهن، ویتامین D. و مواردی مشابه می‌توانید سلامت خود را بهبود ببخشید. اسفناج علاوه بر داشتن مقدار زیادی آهن و منیزیم، می‌تواند به تولید سبوم در مو‌های شما نیز کمک کند.

تخم مرغ

تخم مرغ مملو از نوعی ماده به نام بیوتین است که ممکن است به رشد مو‌ها و تقویت ناخن‌ها کمک کند. از دیگر منابع خوب بیوتین می‌توان به بادام، آووکادو و ماهی قزل آلا اشاره کرد. بعلاوه، تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین D. است که به رشد و براق شدن مو کمک می‌کند. طبق تحقیقی که در مجله Stem Cells Translational Medicine منتشر شده است، ویتامین D. می‌تواند به ایجاد فولیکول‌های جدید مو کمک کند. این امر به نوبه خود ممکن است ضخامت مو‌های شما را بهبود بخشد یا میزان مو‌های شما را با افزایش سن حفظ می‌کند.