۰ نفر

ادویه‌های مفید برای تقویت حافظه و مغز +عکس

۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰:۳۸
کد خبر: 440858
ادویه‌های مفید برای تقویت حافظه و مغز +عکس

برای تقویت حافظه بجز بازی ها و مواردی این چنین می توان از تغذیه نیز بهره برد برای مثال مریم گلی و زرد چوبه خواص فوق العاده ای برای تقویت مغز دارند.

 بهترین مواد گیاهی و ادویه جات برای تقویت مغز و حافظه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، مغز ما بسیار قدرتمند است و توانایی حل مسئله را دارد اما باید بدانیم این عضو قدرتمند بدن نیز نیاز به جبران و احیای خود دارد تا بتواند قالب و توانایی خود را حفظ کند.برای هر دردی ، درمانی است و برای تقویت مغز و جلوگیری از آلزایمر نیز درمان های گیاهی زیادی وجود دارد.

برخی گیاهان و ادویه جات می توانند سبب تقویت مغز شوند و از ابتلا به بیماری های مرموزی همچون آلزایمر جلوگیری کنند و باعث افزایش سطح حافظه، کاهش اضطراب و جلوگیری از ایجاد تومورهای مغزی شوند.  

در این بخش به معرفی گیاهان و ادویه جاتی می پردازیم که برای تقویت حافظه بسیار عالی بوده و منافع آن ثابت شده است.

تقویت حافظه با سبزیجات

مفید ترین ادویه جات و سبزیجات برای تقویت حافظه

تقویت حافظه با ادویه و سبزیجات مفید مثل بابونه : 

بابونه از مفید ترین گیاهان دارویی برای تقویت حافظه است. نوشیدن یک لیوان چای بابونه به علت دارا بودن ،فلاونوئید اپی ژنینن، برای جلوگیری از اضطراب  در آخر شب پیشنهاد می شود . بابونه خواص مغزی مانند :تقویت حافظه ـ تقویت اعصاب و مغز ـ آرام بخش ـ ضد میگرن ـ خواب آور ـ ضد اضطراب ـ ضد بیقراری ـ درمان سرگیجه ـ کمک درمان تشنج های عصبی و صرع دارد.

بابونه برای مغز

تقویت مغز و حافظه با ادویه و سبزیجات و سیر:

با افزایش سن ممکن است تغییراتی در عملکرد شناختی و حافظه روی دهد. قسمتی از مغز با یادگیری، حافظه، برنامه ریزی و سایر عملکردهای شناختی در ارتباط است که با افزایش سن ممکن است این بخش کوچک شود.

عصاره سیر کهنه معروف به AGE ممکن است با توانایی در افزایش حافظه، عملکرد شناختی و طول عمر مانع از فقدان عملکرد مغز شود همچنین سیر به عنوان یک درمان جایگزین برای بیماری آلزایمر کاربرد دارد و ترکیب موجود در سیر به نام DATS  نقش مهمی در کاهش رشد تومور در بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما که نوعی تومور مغز بسیار کشنده است دارد. 

تقویت مغز با غذا

ادویه زردچوبه مناسب برای تقویت حافظه: 

زردچوبه ادویه ای است که در غذاهای آسیایی استفاده می شود و رنگ زرد و نارنجی آن ناشی از وجود رنگدانه ای موسوم به کورکومین است و ترکیب زرد دراین ادویه نیز مربوط به این ماده است که در بهبود حافظه و تمرکز در بزرگسالان نقش بسیاری دارد.

کورکومین اثرات متعددی مانند درمان بیماری هایی نظیر آلرژی، دیابت و زخم معده دارد و باعث کاهش التهاب و بهبود جریان خون می شود که به افزایش عملکرد مغز کمک می کند.  زردچوبه با بهبود حافظه و خلق و خو در افراد دچار زوال حافظه خفیف ناشی از افزایش سن موجب کاهش ریسک آلزایمر می شود.

زردچوبه برای مغز

مریم گلی برای تقویت حافظه:

این گیاه تاثیر قابل توجهی بر تقویت حافظه در افراد مختلف دارد ، در واقع، با مصرف این گیاه مغز هیچ گاه حافظه خود را از دست نمی دهید.همچنین گیاه مریم گلی از اکسایش مواد چرب در سیستم عصبی پیشگیری می کند و روند تخریب سلول های عصبی را به تعویق می اندازد.

بر اساس نتایج بررسی های متعدد، مریم گلی نقش موثری در مقابله با آلزایمر دارد. بیماری آلزایمر در نتیجه ی کاهش سطح یکی از انتقال دهنده های عصبی بروز می کند که مریم گلی این روند را کاهش می دهد. به خاطر اینکه قادر است از ترشح آنزیم مسئول این تخریب جلوگیری کند.

خواص مریم کلی

ادویه مناسب مانند جعفری و آویشن برای تقویت حافظه:

در این دو گیاه نوعی فلاونوئید به نام آپی ژنین وجود دارد که باعث افزایش تولید نورون ها وتقویت ارتباط بین سلولهای مغزی  می شود. وجود ارتباطات قوی تر بین سلول های مغز برای عملکرد مناسب مغز، تثبیت حافظه و یادگیری حیاتی است. همچنین آپی ژنین موجود در جعفری و آویشن از بیماری هایی مانند آلزایمر، پارکینسون و افسردگی  جلوگیری می کند.