۰ نفر

کاهش شنوایی شایع‌ترین بیماری‌های محیط کار است

۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۰:۵۱
کد خبر: 414592
کاهش شنوایی شایع‌ترین بیماری‌های محیط کار است

مدیر گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه ۸۰نفر به کلینیک‌های طب کار در خراسان رضوی مراجعه می‌کنند که بیشترین مشکلات آنها کاهش شنوایی، دردهای عضلانی، اسکلتی و پوستی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، احسان رفیعی افزود: به همین دلیل رعایت استانداردهای محیط کار همچون تنظیم ارتفاع میز و صندلی با سطح مانیتور کامپیوتر، رعایت اصول حمل بار، هل دادن به جای بلند کردن اجسام سنگین و استفاده از وسایل حمل دستی، برای پیشگیری از این بیماری‌ها ضروری است.
وی ادامه داد: ۱۵ تا ۲۰ درصد شاغلین درگیر بیماری‌های کار هستند که وظیفه پزشک طب کار در این حوزه برنامه‌ریزی برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌هاست.
وی گفت: پیشگیری از بیماری‌های شغلی نیازمند همکاری بین مدیران مجموعه‌ها، پزشک طب کار و کارشناس بهداشت حرفه‌ای است و اقدامات پیشگیرانه نیز در سه سطح، تعیین زیان آور بودن حرفه و کاهش بار عوامل خطر، معاینات دوره‌ای، بازتوانی و تعیین میزان غرامت و از کارافتاده شدن فرد صورت می‌پذیرد.
رفیعی منش افزود: انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، شنا کردن و دوچرخه‌سواری به تقویت عضلات اطراف ستون فقرات کمک می‌کند، همچنین کارمندان و کارکنان دولت برای جلوگیری از کمر درد باید از نشستن‌های طولانی مدت پرهیز کنند.
وی ادامه داد: براساس آمار سازمان تامین اجتماعی، سالانه ۱۱ هزار حادثه در محیط کار رخ می‌دهد و دستکم ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر در محیط‌های کار فوت می‌کنند.
۱۵ متخصص طب کار در استان خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند.