۰ نفر

اگر هر روز موز بخوریم چه اتفاقی در بدن ما رخ می‌دهد؟

۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۴:۱۵
کد خبر: 394456
اگر هر روز موز بخوریم چه اتفاقی در بدن ما رخ می‌دهد؟

محققان دانشگاه آلاباما دریافته اند که خوردن یک موز در هر روز می تواند به جلوگیری از حملات و سکته های قلبی کمک کند. مطالعه مذکور با هدف تعیین چگونگی تأثیر پتاسیم معدنی بر جریان خون و سلامت شریان ها انجام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، موش هایی که رژیم غذایی حاوی مقادیر کم ، نرمال و یا پتاسیم بالایی را دریافت کردند ، مورد بررسی قرار گرفتند. به طور کلی ، موش هایی که رژیم کم پتاسیمی دارند نسبت به همتایان خود شریان های سخت تری داشتند. از طرف دیگر موش هایی که مقادیر زیادی پتاسیم دریافت کرده اند، کاهش سفتی در آئورت خود را به طور قابل توجهی نشان دادند.

مطالعه دانشگاه آلاباما نشان داده است که دریافت مقدار کافی پتاسیم به حفظ ضربان قلب سالم کمک می کند. هنگامی که بدن با کمبود پتاسیم مواجه است ،باعث آریتمی قلب می شود و به طور بالقوه جریان خون را به مغز ، ماهیچه ها و اندام ها مختل می کند. به گفته متخصصان ، پتاسیم  با تنظیم ضربان قلب ، هضم کربوهیدرات ها و ساختن عضله باعث بهبود عملکرد قلب شما می شود.

مطمئناً خوردن هر روز غذاهای غنی از پتاسیم ضروری نخواهد بود ، مگر اینکه به شما دستور داده شود میزان مصرف خود را افزایش دهید اما این موضوع می تواند برای پیشگیری از بیماری های مختلف موثر باشد. برای اکثر مردم ، خوردن غذاهای سرشار از پتاسیم مانند موز ، سیب زمینی شیرین ، لوبیا و سبزیجات دارای برگ تیره به رژیم غذایی سالم کمک کرده و احتمالاً خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. بسیاری از مردم در ایالات متحده نسبت به مقدار توصیه شده پتاسیم کمتری مصرف می کنند ، و دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها پتاسیم را "ماده مغذی بهداشت عمومی" نامید.

در حالی که موزها به دلیل داشتن مقادیر زیادی پتاسیم شهرت دارند موارد دیگری مثل کلم بروکلی ، اسفناج ، هویج ، گل کلم و سایر سبزیجات نیز به به بیماران توصیه می شود. بنابراین اگر از  موز متنفر هستید نگران نباشید ، هنوز روش های زیادی وجود دارد که پتاسیم بدن شما را تامین کند.