۰ نفر

ظروفی که نباید داخل مایکروویو گذاشت

۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۱
کد خبر: 389103
ظروفی که نباید داخل مایکروویو گذاشت

بعضی از ظروف نباید داخل مایکروویو گذاشته شود به همین دلیل در زمان استفاده از آن ها باید محتاط بود. ظروف فلزی و استیل به هیچ عنوان نباید داخل مایکروویو بروند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، در زمان استفاده از برخی ظروف دیگر نیز باید محتاط بود. به عنوان مثال ظروفی که تنها بخش کوچکی از آن‌ها، مانند دسته، فلزی است، ظروف یک بار مصرف آلومینیومی یا فویل‌های آلومینیومی که به عنوان محافظ دور غذا کشیده می‌شود، به هیچ عنوان نباید داخل مایکروویو گذاشته شود. فراموش نکنید که بخش فلزی ظروف می‌تواند باعث ایجاد جرقه در آتش‌سوزی شود.

  ظروف یک بار مصرف پلاستیکی و فومی

دقت داشته باشید که ظروف یک بار مصرف پلاستیکی و فومی به هیچ عنوان نباید داخل مایکروویو قرار بگیرد. زیرا باعث آزاد شدن مواد شیمیایی شبه استروژن با نام BPA و ورود آن به مواد غذایی می‌شود. اگر می‌خواهید ظرفی پلاستیکی را داخل مایکروویو بگذارید، مطمئن شوید که مناسب این کار است و البته فراموش نکنید که به صورت کلی ظروف شیشه‌ای و سرامیکی مناسب مایکروویو، گزینه‌های ایمن‌تری برای استفاده است.

 چینی‌های قدیمی یا خاص

بهتر است ظروف چینی قدیمی خود را به ویژه اگر مدتی است از آن‌ها استفاده نکرده‌اید، داخل مایکروویو قرار ندهید. افزون بر ظروف چینی قدیمی، ظروف سفالی خود را نیز اگر از جای معتبری نخریده‌اید بهتر است داخل مایکروویو قرار ندهید. چرا که ترکیب مواد تشکیل‌دهنده این ظروف می‌تواند حاوی فلزات سنگین باشد و قرار دادن آن‌ها در مایکروویو خطراتی را برای شما به دنبال داشته باشد. افزون بر آن، اگر ظروف چینی شما تزیینات طلایی دارد، بهتر است آن‌ها را داخل مایکروویو قرار ندهید، چرا که احتمال وجود ترکیبات فلزی در این نوع چینی‌ها زیاد است و در آخر یادتان باشد برای جلوگیری از خراب شدن دستگاه، به صورت مرتب آن را تمیز و البته از روشن کردن آن زمانی که خالی است، خودداری کنید.