۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی؛

ثبت نام مسکن ملی آغاز شد / شهر جدید پردیس هیچ ظرفیتی ندارد

۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۲:۴۸
کد خبر: 534628
ثبت نام مسکن ملی آغاز شد /  شهر جدید پردیس هیچ ظرفیتی ندارد

محمود محمودزاده از آغاز مرحله جدید ثبت نام واحدهای اقدام ملی مسکن در ساعت۱۲ امروز ۱۹خردادماه در ۲۴۰شهر خبر داد که تا یک هفته ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: از ساعت ۱۲ چهارشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰ مرحله چهارم فراخوان عمومی و ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در ۲۴۰ شهر آغاز می‌شود و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

متقاضیان برای ثبت نام باید به سامانه اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir مراجه کنند.

محمودزاده همچنین گفت: حدود ۸۰ هزار نفر متقاضی در لیست انتظار هستند که در مراحل مختلف سیستم تایید نشده‌اند یا تایید شده اما سایر مراحل را تکمیل نکرده‌اند. این افراد هم می‌توانند در محله جدید ثبت نام کنند.

او اعلام کرد که شهر جدید پردیس هیچ ظرفیتی ندارد و در این مرحله جزو شهرهای ثبت نامی نیست. پیش از این هم گفته شده بود که ظرفیت واحدهای اقدام ملی مسکن در پردیس از طریق ثبت نام ۳ هزار واحد و از طریق مشارکت ۸ هزار واحد است که در دقایق ابتدایی نام نویسی مرحله اول ظرفیت پردیس تکمیل شد.

درخصوص این مرحله، محمودزاده درباره امکان حضور افرادی که از مراحل قبل ثبت نام انصراف داده‌اند یا حتی وجهی واریز کره اما جزو انصرافی‌ها بودند گفت: افرادی که انصراف داده‌اند اگر در محدوده ۲۴۰ شهر اعلام شده باشند می‌توانند باز هم نسبت به ثبت نام در مرحله جدید اقدام کنند.  

به گفته وی، روال و پروسه ثبت‌نام مانند گذشته است و مردم نگران نباشند. قرار نیست سایت با تکمیل ظرفیت بسته شود و متقاضیان برای نام‌نویسی یک هفته زمان دارند و پس از آن کسانی که ثبت نام کردند پالایش می‌شوند.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن  با حضور رییس جمهور کلنگ‌زنی شد  و ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸ ثبت نام از متقاضیان در چهار استان آغاز و سپس به دیگر استانها تسری پیدا کرد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول و دوم نام نویسی ۱.۶میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رییس جمهور  افتتاح شد.  مسئولان وزارت راه و شهرسازی، پیشرفت پروژه اقدام ملی مسکن را حدود ۲۵ درصد اعلام کرده‌اند و اسلامی قول داده در نیمه اول سال ۱۴۰۰ ماهانه ۲۰ هزار واحد افتتاح شود.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین محاسبات که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده به ۳.۷ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است.

یادآور می‌شود، ثبت نام مراحل اول، دوم و سوم به پایان رسیده است. فرصت ثبت نام در مرحله سوم از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پنجشنبه (۲۵ دی ماه) به اتمام رسید. مرحله چهارم نام نویسی از روز ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.