۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی؛

آخرین مهلت ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان اعلام شد / وضعیت بازار مسکن بهبود پیدا می‌کند

۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۷:۵۸
کد خبر: 521910
آخرین مهلت ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان اعلام شد / وضعیت بازار مسکن بهبود پیدا می‌کند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۹ خرداد ماه آخرین مهلت ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه ثبت نام در سامانه املاک و اسکان تا ۱۹ خرداد ماه ادامه دارد، گفت: سامانه املاک و اسکان یک سامانه جدید با ویژگی‌های خاص خودش است و تاکنون هم میزان استقبال متقاضیان قابل قبول بوده است.

او ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی برای تسهیل ثبت نام کنندگان در این سامانه فیلم‌های آموزشی را تهیه کرده و در قالب این فیلم سعی شده تا به تمامی سوالات افراد پاسخ داده شود.

محمود زاده با بیان اینکه طراحی این سامانه به گونه‌ای ساده انجام شده تا متقاضیان به راحتی بتوانند ثبت نام کنند، افزود: فیلم‌های آموزشی متعددی در این خصوص تهیه شده است و تمامی خانواده‌ها با استفاده از تلفن همراه و رایانه خانگی و در موارد استثنا از طریق کافی نت‌ها می‌توانند در این سامانه ثبت نام را انجام دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متقاضیانی که تاکنون براساس کد ملی نتوانسته‌اند، ثبت نام کنند نگران نباشند، تصریح کرد: این افراد تا ۱۹ خرداد ماه برای ثبت نام فرصت دارند و تا ۹ اردیبهشت ماه ثبت نام در این سامانه براساس کد ملی متقاضیان است و بعد از آن تمامی خانوار‌ها می‌توانند اطلاعات خود را وارد سامانه کنند.

مهلت ۶ ماهه دستگاه‌های اجرایی برای تعیین تکلیف خدمات

محمود زاده با بیان اینکه طبق قانون مالیات‌های مستقیم و طبق بند ۷ این قانون همه دستگاه‌ها ۶ ماه بعد از اجرایی شدن قانون مهلت دارند، خدمات خود را تعیین و تکلیف کنند و براساس کد یکتا که از این سامانه دریافت می‌کنند فعالیت خود را انجام دهند، افزود: ما در این سامانه تمامی تدابیر لازم را در نظر گرفته‌ایم تا کسی در این حوزه به ویژه برای ثبت نام با مشکل مواجه نشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: سامانه املاک و اسکان که برای شناسایی خانه‌های خالی در نظر گرفته شده و با اجرایی شدن این سامانه شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن و بازار اجاره خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه بسیاری از متقاضیان و ثبت نام کنندگان اعلام کرده بودند که اطلاعات وارد شده نیاز به ویرایش دارد که متاسفانه تا چندی پیش امکان ویرایش اطلاعات وجود نداشت، افزود: خوشبختانه امکان ویرایش اطلاعات را فراهم کردیم و متقاضیانی که اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده بودند تا ۱۹ خرداد ماه می‌توانند اطلاعات خود را اصلاح کنند.

محمود زاده راه اندازی سامانه املاک و اسکان را گامی جدید در راستای شفاف سازی اطلاعات دانست و گفت: با توجه به اینکه ما قبلا چنین چیزی را نداشتیم ممکن است مقاومت‌هایی در برابر آن صورت بگیرد اما به طور قطع منافع اصلی این اقدام به مردم باز می‌گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه نه تنها مالکان، بلکه همه ایرانی‌ها باید توسط سرپرست خانوار وارد این سامانه شوند و اطلاعات سکونتی و مالکیتی خود را وارد کنند، گفت: قانونگذار برای حمایت از افرادی که واقعا قصد عرضه ملک خود را دارند، اما در بازار تقاضایی برای آن‌ها نیست، ضمانت‌هایی را در نظر گرفته است.