۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی؛

فعالیت ۲۵پایانه مرزی ایران

۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۰۹
کد خبر: 504547
فعالیت ۲۵پایانه مرزی ایران

اسلامی از فعال بودن ۲۵ پایانه مرزی کشور خبر داد و گفت: ۶۰ درصد از روابط تجاری ایران از طریق این پایانه انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد اسلامی با بیان این‌که این پایانه ها غیر از بازارچه های مرزی است که مرزنشینان در بازارچه های مزبور تبادل کالایی انجام می دهند، اظهار کرد:  در زمان حاضر افزون بر 60 از درصد روابط تجاری کشور از طریق این پایانه‌ها صورت می گیرد.

وی با بیان این که سال گذشته در این پایانه ها بیش از 20 میلیارد دلار مراودات تجاری و تبادل کالایی انجام شده است، افزود: امسال میزان مراودات تجاری و تبادل کالایی در پایانه های مرزی کشور نسبت به سال گذشته نه تنها کمتر بلکه بیشتر هم خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که بخش خصوصی طی چند ساله اخیر بیش از 20 هزار میلیارد تومان فقط در حوزه بنادر کشور سرمایه گذاری کرده و خوشبختانه این روند با قوت هرچه تمامتر ادامه دارد، تصریح کرد: به‌طور کلی اکنون صنعت هوایی، صنایع ریلی و حمل و نقل جاده ای در اختیار شرکت های بخش خصوصی است و تاکنون سرمایه گذاری های بسیار خوبی از سوی فعالان این حوزه انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه موتور محرک اقتصادی هر کشوری مردم آن کشور هستند، یادآور شد: دولت ها و حاکمیت باید تنظیم سیاست و روابط کنند و همینطور مشوق های لازم را برای فعالیت هرچه بیشتر بخش های غیر دولتی و خصوصی در کشور داشته باشند.