۰ نفر

توضیح درباره علت پخش صدای آژیر خطر در تهران

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۲۳
کد خبر: 502352
توضیح درباره علت پخش صدای آژیر خطر در تهران

محمد اسلامی گفت:امکان فرود هواپیما در فرودگاه امام خمینی (ره) بوده است و نماینده ترکیش ایرلاین و خلبان پرواز باید درباره رفتار غیرعادی خود توضیح دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد اسلامی، امروز بعد از مراسم افتتاح ١٢ طرح عمرانی در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران درباره اتفاق روز گذشته و تغییر مسیر ناگهانی خلبان «ترکیش» که شایعه دریافت حمله هوایی و تغییر مسیر ناگهانی را در پی داشت، اظهار داشت: هیچ شرایط خاصی در آسمان ایران نبوده و امکان فرود در فرودگاه امام خمینی (ره) هم بوده است.

وی ادامه داد: از سازمان هواپیمایی خواستیم از نماینده ترکیش ایرلاین و خلبان پرواز درباره رفتار غیرعادی توضیحات بخواهد.

اسلامی افزود: خلبان می‌توانست در فرودگاه امام فرود آید، اما بازگشت غیرعادی به فرودگاه جایگزین انجام داده است. فرودگاه باکو، فرودگاه جایگزین بوده است و سازمان هواپیمایی کشوری هم تلاش کرد با اعلام بیانیه در این باره روشنگری کند.

وی درباره صدای آژیری که همزمان با این رویداد در غرب تهران شنیده شد نیز گفت: صدای آژیری که در تهران شنیده شد به دلیل اتصال یک سیم برق بوده و بعد هم خاموش شده است و هیچ ارتباطی به فرودگاه امام و پروازها شبانه نداشته است.

وزیر راه درباره افزایش قیمت قیر به خبرنگاران گفت: در بازار کنترل‌های لازم انجام نمی‌شود، قیر جزو مصالح ساختمانی است و این افزایش قیمت، ضرورتی ندارد ضمن اینکه قیمت فعلی قیر در کشور نه با قیمت جهانی رابطه دارد و نه منطقی نیست.  وی گفت: متاسفانه ۴۰ درصد افزایش قیمت قیر داشتیم که به همین نسبت روی قیمت پروژه‌های عمرانی تاثیر گذاشته است.

اسلامی در پاسخ به سوالی درباره پروازهای عبوری از آسمان ایران گفت: دشمن می‌جنگد تا آسمان ما را از سهم پروازهای عبوری حذف کند. ما باید به شدت بجنگیم تا سهم خود را از دست ندهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همسایه‌های ما اصلاً نگاه مالی به پروازهای عبوری ندارند و استکبار صرفاً می‌خواهد ما را زمین بزند و درآمدهای ما را از پروازهای عبوری کاهش دهد. درحال هماهنگی با نیروهای مسلح برای ایجاد مسیرهای هوایی مستقیم هستیم.

وی گفت: به شرکت فرودگاه‌ها با مصوبه دولت اختیار داده‌ایم تا تعرفه‌های پرواز عبوری را کاهش دهد.