۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی:

هدف‌گذاری برای افزایش تعرفه‌های واحد ریلی در منطقه

۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۱۴
کد خبر: 478953
هدف‌گذاری برای افزایش تعرفه‌های واحد ریلی در منطقه

وزیر راه و شهرسازی گفت: تفاهم نامه چندجانبه‌ای با کشورهای مشترک المنافع و شرکت‌های راه‌آهن منطقه منعقد کردیم تا با تعرفه‌های واحد، سهم ترانزیت ریلی خود را در منطقه افزایش دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد اسلامی امروز در حاشیه ریل گذاری خط آهن چابهار- زاهدان که با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال احداث است اظهار داشت: پروژه راه‌آهن چابهار مهمترین، راهبردی‌ترین و طولانی‌ترین پروژه ریلی کشور به طول 628 کیلومتر و با احتساب ایستگاه‌ها و خطوط فرعی 730 کیلومتر است.

وی ادامه داد:‌با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران رئیس‌جمهور اتصال 5 مرکز استان به شبکه ریلی را مدنظر قرار داد که محقق شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود:‌در حال حاضر 5 پروژه ریلی در دست اقدام است که مهمترین آن خط آهن چابهار- زاهدان است.

اسلامی اضافه کرد:‌حدود سه ماه پیش از سمت زاهدان ریل گذاری مکانیزه را آغاز کردیم.

وی گفت: تا پایان ماه جاری راه‌آهن خواف- هرات به عنوان پروژه‌ای بین‌المللی با حضور مقامات عالی دو کشور افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: راه‌آهن یزد- اقلید خط آهن میانه- اردبیل و راه‌آهن همدان- سنندج در حال تکمیل و اجرا است. همچنین پروژه ریلی بندر کاسپین- رشت و اصفهان- شهر کرد جزو 7 پروژه باقی مانده است که حداکثر تا پایان سال آینده افتتاح می‌شود.

اسلامی گفت:‌مجموعه خطوط ریلی کشور که در ابتدای دولت یازدهم 10 هزار و 700 کیلومتر بود امروز با احتساب خطوط فرعی 16000 کیلومتر خواهد بود.

وی بیان کرد:‌عضویت راه‌آهن ایران در کشورهای مشترک المنافع و تفاهم نامه‌های چند جانبه با شرکت‌های راه‌آهن‌های منطقه در حال انعقاد است تا با تعرفه‌‌های واحد سهم ترانزیت ریلی را افزایش دهیم و از این طریق از شرق تا غرب و شمال تاجنوب کریدورهای ترانزیتی فعال شوند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: شهر فرودگاهی چابهار از پروژه‌های مصوب است، مشکلاتی دارد که در حال رسیدگی و پیگیری هستیم.

اسلامی بیان کرد:‌همچنین خط آهن شملچه- بصره در حال پیگیری است.

وی با اشاره به بازدید امروز خود از مناطق حاشیه نشین چابهار گفت:‌مشکلات حاشیه نشینی چابهار به زودی رفع خواهد شد.