۰ نفر

اسلامی در صحن مجلس:

تعیین تکلیف ۴۰۰هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن/ شاهد شرایط پایدار مسکن هستیم

۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۰۳
کد خبر: 476912
تعیین تکلیف ۴۰۰هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن/ شاهد شرایط پایدار مسکن هستیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: طی دوسال گذشته شاهد جنگ اقتصادی بودیم و تغییرات نرخ ارز روی قیمت زمین و مسکن تاثیر داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال رحمت الله نوروزی پیرامون علت کمبود تولید مسکن در کشور، گفت: ما طی دو سال گذشته شاهد التهابات زیادی در زمینه نرخ ارز و جنگ اقتصادی علیه کشورمان بودیم که این مساله تأثیرات خودش را در بخش‌های مختلف اقتصادی و همچنین مسکن گذاشت.

وی بیان کرد: تغییرات نرخ ارز روی همه کالاها و خدمات و به ویژه زمین و مسکن تأثیر داشته است اما ما برای رسیدن به تولید و عرضه پایدار مسکن، سیاست‌ها و برنامه‌های پایداری را اجرا کرده ایم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بنده در زمان رأی اعتماد تعهد دادم که در وهله اول مسکن مهر تکمیل و به اتمام برسد و از سوی دیگر طرح اقدام ملی مسکن را با هدف تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی کردیم.

اسلامی افزود: با توجه به هماهنگی‌هایی که صورت گرفت، در سراسر کشور اقدامات بسیار خوبی برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن انجام شده و شاهد جریان پایداری در این عرصه هستیم.

وی تصریح کرد: به استثنای تعداد کمی از واحدهای مسکونی که مشکلات حقوقی و قضائی دارند، اغلب واحدهای مسکن مهر تحویل داده شده و ما به دنبال تکمیل واحدهای مسکونی ناتمام هستیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ما همه ظرفیت‌ها و دستگاه‌های مختلف را به خدمت گرفته ایم تا برنامه‌های ثابتی برای افزایش تولید مسکن در کشور وجود داشته باشد و این موضوع عملیاتی شود.

اسلامی گفت: یکی از اقدامات قابل توجهی که ما انجام دادیم آن بود که متقاضیان واقعی و واجد شرایط مسکن شناسایی شدند که بالغ بر ۴۶۰ هزار نفر شناسایی شده و توانستیم با فعال کردن سیستم‌های الکترونیکی، این فرآیند را در شرایط کرونایی مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه شناسایی و تخصیص زمین از جمله اقدامات دیگر ما بود، اظهار داشت: همچنین زمین‌هایی را که در اختیار برخی دستگاه‌ها بود، تخصیص دادیم و تفاهم نامه‌هایی در این زمینه منعقد شد و مطمئن هستیم با حمایت‌های مجلس شورای اسلامی می‌توانیم گام‌های مهمتری در این عرصه برداریم.