۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در پرمعامله‌ترین منطقه تهران/ آپارتمان‌های پونک، اکباتان، جنت‌آباد و شهرزیبا چند؟

۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۴۲
کد خبر: 476605
قیمت مسکن در پرمعامله‌ترین منطقه تهران/ آپارتمان‌های پونک، اکباتان، جنت‌آباد و شهرزیبا چند؟

گزارش پیش رو به قیمت مسکن در منطقه ۵ که پر معامله‌ترین منطقه در حوزه خرید و فروش مسکن در سال جاری بوده است، می‌پردازد.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ منطقه5 در شمال غرب پایتخت واقع شده و در سال جاری، این منطقه، با اختلاف زیادی نسبت به سایر مناطق، پرمعامله‌ترین منطقه در حوزه خرید و فروش و اجاره مسکن بوده است و بیش از 12هزار معامله خرید و فروش تاکنون برای این منطقه ثبت شده است (امسال).

قیمت مسکن در این منطقه در بازه قیمتی متفاوتی قرار دارد و قیمت دقیق آن به عوامل متفاوتی بستگی دارد. محله، دسترسی، سن بنا، متراژ، مواد و متریال به کار گرفته در ساختمان، نوع ملک(ویلایی و یا آپارتمان) و... از جمله عواملی است که در قیمت مسکن موثر است.

برای مشاهده جدول در سایز اصلی روی آن کلیک کنید

قیمت مسکن در منطقه 5

پونک، شهرک اکباتان، شهرک آپادانا، شهرک پرواز، جنت‌آباد، سازمان برنامه، بیمه، شهر زیبا، باغ فیض و... از محله‌های معروف این منطقه است. در ادامه به بررسی قیمت مسکن برای برخی از آپارتمان‌های این منطقه خواهیم پرداخت. لازم به یادآوری است که این قیمت‌ها تنها بخش کوچکی از معاملات انجام‌شده بوده و قیمت‌های بالاتر و پایین‌تر نیز وجود دارد.

یک واحد آپارتمان 134متری و 32سال ساخت در شهر زیبا 33میلیون و 472هزار تومان در هر متر مربع و جمعا 4میلیارد و 500هزار تومان به فروش رفت. یک آپارتمان 149متری و 2سال ساخت در فردوس نیز متری 42میلیون تومان معامله شد.

شهرک اکباتان یکی دیگر از محله‌های منطقه5 است. در شهرک اکباتان واحد نوساز وجود ندارد و به گفته کارشناسان مشاور املاکی که در این محله فعالیت دارند، واحدهای کمی برای خرید و فروش در این شهرک عرضه می‌شود. باتوجه به آمار سابا نیز، تنها یک معامله در مهر ماه در این شهرک انجام شد که در آن یک واحد 187متری و 29سال ساخت، متری 31میلیون و 228هزار تومان به فروش رفت.

واحدی 66متری و 18سال ساخت در باغ فیض متری 35میلیون و 127هزار تومان و واحدی 97متری و 19سال ساخت در پونک متری 33میلیون تومان معامله شد. گفتنی است؛ با اینکه منطقه پنج پر معامله‌ترین منطقه تهران در سال جاری بوده است، واحدهای نوساز زیادی در آن انجام نشد و باتوجه به آمار ثبت شده در یک ماه اخیر، از 993معامله تنها 177مورد برای واحدهای نوساز بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، یک واحد آپارتمان 126متری در سازمان برنامه که 6سال از ساخت آن می‌گذرد، متری 36میلیون و 735هزار تومان و واحدی 55متری و 18سال ساخت در بیمه متری 30میلیون و 166هزار تومان به فروش رفت. قیمت مسکن برای واحدی 126متری و نوساز در جنت‌آباد، 38میلیون و 743هزار تومان در هر متر مربع بوده است. همچنین یک خانه 72متری و 9سال ساخت در بهاران، یک میلیارد و 850میلیون تومان فروخته شد.

یک واحد 123متری و 3سال ساخت در شاهین متری 33میلیون تومان و واحدی 57متری و 8سال ساخت در شهرک پرواز، متری 32میلیون و 872هزار تومان معامله شد.