۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در شرق تهران/ دلالان واسطه خرید می‌شوند!

۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۲۶
کد خبر: 463544
قیمت مسکن در شرق تهران/ دلالان واسطه خرید می‌شوند!

قیمت مسکن در شرق تهران برای واحدهای نوساز بین متری 14 تا 80میلیون تومان متفاوت است. محله‌ای که ملک در آن قرار گرفته، امکانات واحد، مواد و مصالح، کوچه و خیابان و... از عوامل تاثیرگذار در قیمت مسکن در شرق پایتخت است.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ اگر قصد خرید مسکن در شرق تهران را دارید، باید بدانید که تفاوت قیمت بسیار زیادی در محله‌های مختلف شرق وجود دارد. قیمت مسکن در این منطقه نوسان بسیار زیادی دارد و می‌توان از متری 14میلیون تومان تا متری 80میلیون تومان در این منطقه واحد یافت. در ادامه قیمت مسکن در محله‌های مختلف شرق تهران را مقایسه خواهیم کرد و به بررسی عواملی که در قیمت مسکن در این منطقه دخیل است، خواهیم پرداخت.

به گفته کارشناسان مشاور املاک در محدوده شرق تهران، قیمت مسکن در این منطقه مدتی است که تغییری نداشته و ثبات بر قیمت مسکن حاکم است. اما مسئله‌ای که همه کارشناسان مشاور املاک بر آن اتفاق نظر دارند، این است که قیمت مسکن در شرق آنقدر در این چند ماه بالا رفته که بیش از آن جایی برای بالا رفتن ندارد و اگر بالاتر از این برود، دیگر خرید و فروشی در حوزه مسکن نداریم. هرچند درحال حاضر هم خرید و فروش به آن صورت انجام نمی‌شود.

پاسداران، تهران‌نو، حشمتیه، وحیدیه، پیروزی، تهران‌پارس، نارمک، ابوذر، حکیمیه، نظام‌آباد، شمس‌آباد، مجیدیه و... از محله‌های مهم و معروف در شرق تهران است که نظر خریداران زیادی را برای خرید مسکن به خود جلب کرده‌‌است. تهران‌پارس، پیروزی، نارمک و پاسداران جز محله‌های محبوب‌تر و پرطرفدار تر در شرق است و قیمت آن نیز بالاتر از سایر محله‌های شرق است. البته در خصوص قیمت، این موضوع کلی است و در هریک از محله‌ها مناطقی وجود دارد که قیمت آن بالاتر از محله‌هایی که نام برده شد باشد.

قیمت مسکن در محله‌های مختلف شرق تهران

یک کارشناس مشاور املاک در محله حشمتیه، در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین در خصوص قیمت مسکن در این محله گفت: قیمت مسکن در حشمتیه، برای واحدهای نوساز از متری 22میلیون تومان شروع می‌شود. البته این قیمت به طور میانگین است و ممکن است فروشنده‌ای برای فروش عجله داشته باشد و پایین‌تر از این هم ملک را بفروشد. یک واحد آپارتمان 66متری و 7سال ساخت در آقابیگی یک میلیارد و 650میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است. قیمت مسکن نوساز در این محله حدودا از 800میلیون تومان شروع می‌شود و می‌توان با 800میلیون تومان واحدی نوساز در حشمتیه خرید.

وحیدیه نیز یکی دیگر از محله‌های واقع در شرق پایتخت است. قیمت مسکن در این محله برای یک واحد نوساز حداقل متری 18میلیون تومان است و به طور میانگین بین 20 تا 22میلیون تومان برای هر متر مربع خرید و فروش می‌شود. یک واحد 111متری در این محله متری 19میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. به گفته یک کارشناس مشاور املاک در وحیدیه، حداکثر قیمت برای خرید و فروش مسکن در این محله متری 26 تا 27میلیون تومان است که البته معامله در این قیمت بسیار نادر است و اکثر معاملات در همان بازه 20 تا 22میلیون تومان انجام می‌شود.

محله پیروزی هم یکی از محله‌های پرطرفدار در منطقه13 و شرق تهران است. پرستار و نیروهوایی نیز از بهترین مناطق پیروزی است. قیمت مسکن نوساز در پیروزی به طور متوسط بین 24 تا 35میلیون تومان به ازای هر متر مربع متغیر است. اگر می‌خواهید در پیروزی واحدی بخرید، قیمت مسکن در این محله بسیار متفاوت است و جزئیاتی چون کوچه، خیابان و... تاثیر زیادی در قیمت دارد و می‌توان واحدهایی با قیمت پایین‌تر از 24متری میلیون تومان در مناطق ضعیف‌تر پیروزی پیدا کرد.

یکی دیگر از محله‌های پرطرفدار شرق تهران، تهران‌پارس است. به گفته کارشناسان مشاور املاکی که در محدوده تهران‌پارس فعالیت دارند، قیمت مسکن در این محله کوچه به کوچه متفاوت است و حتی کوچه‌هایی وجود دارد که به عنوان برند شناخته می‌شود! قیمت مسکن برای واحدهای نوساز تهران‌پارس بین 25 تا 55میلیون تومان در ازای هر متر مربع متغیر است.

تهران‌پارس به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌شود که قیمت مسکن در تهران‌پارس غربی بالاتر تهران‌پارس شرقی است. کوچه و خیابان‌های برند مثل مهرنامی نیز تا 55میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. البته قیمت مسکن در مناطق ضعیف‌تری مثل خاک سفید پایین‌تر است و با متری 18میلیون تومان هم می‌توان در خاک سفید واحد نوساز خرید.

نارمک نیز یکی دیگر از محله‌های محبوب شرق تهران است. قیمت مسکن در نارمک برای واحدهای نوساز از متری 30میلیون تومان شروع می‌شود و تا متری 40میلیون تومان می‌رسد. رضوان، جویبار، هفت حوض و... از مناطق معروف‌تر و پرطرفدارتر در این محله است. قیمت مسکن در این مناطق حدودا از متری 34میلیون تومان شروع می‌شود که بازهم برای تعیین تخصصی‌تر قیمت نیاز به بررسی خود ساختمان است.

ابوذر یکی از محله‌های شرق تهران است که در منطقه 15 شهرداری قرار دارد. یک کارشناس مشاور املاک در محله ابوذر، درخصوص قیمت مسکن در این محله اظهار داشت: قیمت مسکن در این محله از متری 20میلیون تومان شروع می‌شود؛ البته نکته‌ای که وجود دارد این است که برخی مشاوران می‌گویند: دلال‌ها در این محله مسکن را متری 4 تا 5میلیون تومان ارزان‌تر می‌خرند و سپس همان ملک را به قیمت بالاتر به خریدار و مصرف‌کننده می‌فروشند!

وی به اقتصاد آنلاین گفت: قیمت اصلی مسکن در بسیاری اوقات با قیمتی که معامله می‌شود متفاوت است و این تفاوت قیمت چیزی حدود 4 الی 5میلیون تومان است. همچنین مسئله دیگر این است که برخی مشاوران املاک کمیسیون و حق مشاور را از روی قیمت ملک بر می‌دارند. یعنی اگر قیمت مسکن متری 22میلیون تومان است. آن‌ها متری 23میلیون تومان می‌فروشند و یک میلیون در هر متر مربع را به عنوان حق مشاور و کمیسیون برمی‌دارند.

پاسداران محله‌ای دیگر در شرق تهران است که تا حدی به سمت شمال تهران متمایل است و این باعث شده تا قیمت مسکن در آن بالاتر از سایر محله‌های شرق باشد و تعداد آپارتمان‌های لوکس در آن بیشتر است. قیمت مسکن در پاسداران از متری 40,45میلیون تومان شروع شده و تا متری 75,80میلیون تومان می‌رسد. البته قیمت‌های یادشده برای واحدهای نوساز است و واحدهای قدیمی‌تر قیمت پایین‌تری دارد.

حکیمیه نیز یکی دیگر از محله‌های شرق تهران و واقع در منطقه4 است. قیمت مسکن در این محله برای واحدهای نوساز از متری 14میلیون تومان شروع شده و تا متری 30میلیون تومان می‌رسد. واحدهای قدیمی‌تر نیز با قیمتی پایین‌تر عرضه می‌شود و باید سال ساخت و... را برای تعیین قیمت در نظر گرفت.

یک واحد112متری در تهران‌نو متری 27میلیون و 500هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. این واحد نوساز بوده و دارای تمام امکانات است. اشراقی و.. از مناطق ضعیف‌تر در تهران‌نو است که واحدهای نوساز آن از متری 21میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.30متری، امامت و... از مناطق گران قیمت‌تر در تهران نو است که قیمت واحد نوساز در آن از متری 27میلیون تومان شروع می‌شود.

نظام‌آباد نیز یکی از محله‌های واقع در شرق تهران است. قیمت مسکن در این محله برای واحدهای نوساز از متری 18میلیون تومان شروع می‌شود. یک واحد 76متری و بدون پارکینگ در این محله متری 19میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است.

شمس‌آباد یکی از محله‌های منطقه 4شهرداری است. قیمت مسکن در این محله از متری 25میلیون تومان تا متری 40میلیون تومان متغیر است. آپارتمان‌های شمال این محله قیمت بالاتری نسبت به آپارتمان‌های جنوب آن دارد. هرچه به سمت پاسداران نزدیک شوید، قیمت مسکن در شمس‌آباد بالاتر می‌رود. بهارستان و... از مناطق گران‌تر این محله است و قیمت آن به متری 40میلیون تومان هم می‌رسد.

مجیدیه نیز محله‌ای در شرق تهران است. قیمت مسکن در این محله برای واحدها متراژ بزرگ و متراژ پایین متفاوت است. واحدهای متراژ بالای نوساز از متری 23میلیون تومان تا متری 28میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. قیمت مسکن برای واحدهای متراژ پایین نوساز نیز بین متری 25 تا 30میلیون تومان متغیر است.

در نهایت باید گفت قیمت مسکن در شرق تهران تحت تاثیر مولفه‌های گوناگونی قرار دارد. نوسان قیمت نیز در این منطقه بسیار بالاست و ممکن است در فاصله 50متر اختلاف قیمتی 5میلیون تومانی را برای هر متر مربع مشاهده کنید. قیمت‌های یادشده برای واحدهای نوساز است و اگر می‌خواهید، واحدهای قدیمی‌تر بخرید، قیمت مسکن متفاوت است و پایین‌تر از ارقام گفته شده است.