۰ نفر

رییس کل بانک مرکزی؛

خانه‌های تحت مالکیت بانک‌ها خالی نیستند/ پرداخت ۷۵هزار میلیارد تومان به متقاضیان ودیعه مسکن

۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۹
کد خبر: 458823
خانه‌های تحت مالکیت بانک‌ها خالی نیستند/ پرداخت ۷۵هزار میلیارد تومان به متقاضیان ودیعه مسکن

رییس کل بانک مرکزی گفت:املاکی که تحت مالکیت بانک ها هستند، خالی نیستند.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی اظهار کرد: یکی از تلاش‌های مهم بانک مرکزی در این روزها، اعطای وام ودیعه مسکن است که البته هنوز وزارت راه و شهرسازی سامانه مربوط را به بانک‌ها متصل نکرده است.

وی افزود: سهمیه هر بانک مشخص شده است و با همکاری این وزارتخانه ۷۵ هزار میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

همتی در واکنش به اینکه بانک‌ها مسکن‌های خالی احتکار کرده اند، گفت: این اطلاعات غلط است، زمانی گفته شد که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن خالی تحت مالکیت بانک ها قرار دارد که تعداد واقعی آن  ۱۰ هزار واحد مسکونی است و بنده تحقیق کردم این‌ خانه ها خالی نیستند.

او تاکید کرد: این ۱۰ هزار واحد مسکونی در ۳۰ بانک است که خالی نیستند و تملیکی هستند و بسیاری از آن‌ها برای فروش عرضه شده و ۱۰ سال است که در دست بانک هاست.

همتی ابراز کرد: ۹۰ درصد تامین مالی کشور را بانک‌ها انجام می‌دهند و نباید این خدمت را زیر سوال برد.

رییس کل بانک مرکزی ابراز کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به ودیعه مسکن اختصاص داده شد و از بانک‌ها خواستیم نرخ سود بیش از ۱۳ درصد نباشد. آن‌هایی که یک سال وام را می‌گیرند می‌توانند اصل پول را با سود ۱۳ درصد بازگردانند.

وی در پایان گفت: امروز در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی موضوع ودیعه مسکن مطرح می‌شود و موارد کارشناسی آن در دست بررسی، هدف اصلی آن هم مدیریت نقدینگی در بازارهاست.