در حال حاضر، به دنبال موفقیت‌های شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا، ارزش این شرکت به بیش از 100 میلیارد دلار افزایش یافت و آن را به دومین خودروسازی برتر در جهان و نخستین در آمریکا تبدیل کرد.

اقتصادآنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش استاتیستا، به نقل از بلومبرگ، طبق آخرین برآورهای انجام شده در خصوص ارزش شرکت‎های خودروسازی‌ برتر جهان، ارزش بازار خودروسازی الکتریکی تسلا به 102 میلیارد دلار رسید و با جلو زدن از شرکت فولکس واگن، به دومین خودروسازی با ارزش جهان، و نخستین خودروسازی آمریکایی تبدیل شد که ارزش آن از 100 میلیون دلار گذشته است.

گفتنی است که در حال حاضر، تنها رقیب تسلا، شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا است که دو برابر آن، یعنی بیش از 200 میلیارد دلار ارزش دارد.

قابل توجه است که تسلا در ماه‌های گذشته، افزایش قابل توجهی در ارزش‌گذاری بازار داشته که باید گفت ارزش سهام تسلا نسبت به سه ماه پیشین، بیش از دو برابر شده است.

این روند موفقیت‌آمیز تسلا را می‌توان به سود قابل توجه این شرکت در سه ماهه سوم سال پیش، به دلیل کارخانه‌های جدید در حال احداث و افزایش سرعت تحویل خودرو به مشتریان نسبت داد.

از سویی دیگر، شایان ذکر است که دومین خودروسازی آمریکا، جنرال موتورز (GM) است که در حال حاضر، 49 میلیارد دلار ارزش دارد.

خودروسازی‌های دیگری که رقیب تسلا می‌توانند به شمار روند، شرکت فورد با ارزش 37 میلیارد دلار و فیات کرایسلر با ارزش 28 میلیارد دلار هستند که محوریت هدف خود را بر تولید خودروهای الکتریکی بنا کرده‌اند، و در صورت عدم موفقیت تسلا در تولید وسایل نقیله کافی، ممکن است ارزش این شرکت روند نزولی را آغاز کند.

در نمودار ارائه شده، ارزش بازار برترین خودروسازی‌های جهان را مشاهده می‌کنید؛

ارزش تسلا افزایش یافت