۰ نفر

۱۰خصلت مردان ایده آل / چه چیزی یک مرد منحصر به فرد را می سازد؟ (بخش اول)

۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۱۴
کد خبر: 682430
۱۰خصلت مردان ایده آل / چه چیزی یک مرد منحصر به فرد را می سازد؟ (بخش اول)

اولین نکته ای که مردان باید بدانند این است که دنیای زنان متفاوت است و آشنا شدن با این دنیا جذابیت‌های زیادی دارد و باعث بهبود رابطه عاطفی می شود.

اصول اولیه صفات با ارزش مردانه

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  خصلت مردان ایده آل  - یا "مرد  منحصر به فرد" (همپوشانی شدیدی بین این دو وجود دارد).  در این مطلب روانشناسی به همه ویژگی های سازنده یک مرد ایده آل پرداخته است.

لازم به ذکر است که هر خصلت و ویژگی مردانه به طور مستقیم و غیر مستقیم خود تاثیر گرفته از موقعیت، منابع، همسر یا دوستان فرد هست که شخصیت او را می سازد.

اما خصلت مردان ایده آل  شامل این موارد است:

۱. او دارای هوش هیجانی بسیار بالایی است

هوش عاطفی یا هوش هیجانی ، همانطور که توسط گولمن و ترادبری تعریف شده است، شامل بسیاری از ویژگی های شخصیتی مهم است که افراد را هم در زندگی و هم در روابط موفق می کند.


آن شامل:

    خودآگاهی:

یکی از بارزترین خصلت مردان ایده آل عواطف، انگیزه ها، شخصیت، علایق خود شخص است که کارکتر کلی او را می سازد.

    خود مدیریتی:

به تعویق انداختن لذت و کنترل احساسات ، قوی ماندن ، سخاوت است.

    آگاهی اجتماعی:

در نظر گرفتن احساسات دیگران و پویایی اجتماعی است.

    مدیریت روابط:

مهمترین خصلت مردان ایده آل ایجاد و مدیریت روابط مثبت است.

اگرچه برخی روانشناسان وجود هوش هیجانی را به عنوان یک ویژگی قابل اندازه گیری به چالش می کشند، اما همه ما می توانیم موافق باشیم که زیرمجموعه های موارد بالا از ویژگی هوش هیجانی وجود دارد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

همه موارد فوق ویژگی های مهمی برای خصلت مردان ایده آل هستند زیرا به شدت بر توانایی او برای کسب موقعیت اجتماعی، پیشرفت در زندگی، رشد به عنوان یک مرد و در نهایت، ارتباط مؤثر با دیگران تأثیر می گذارد. این خود شامل توانایی او برای به دست آوردن دوستان، به دست آوردن متحدان و ایجاد روابط سالم با زنان است.

خودآگاهی + مدیریت خود

در مورد جذاب ترین خصلت مردان ایده آل باید گفت برخی از افراد هوش هیجانی را اشتباه می گیرند.

آن‌ها فکر می‌کنند که این یک رویکرد حساس به زندگی است، نشستن روی تشک و انجام یوگا، گریه کردن یا «آسیب‌پذیر» بودن.

اما اینطور نیست.خودآگاهی و خود مدیریتی چیزی است که مردانی را که در زندگی پر پیچ و خم هستند از کسانی که می دانند به کجا می روند و زندگی بی دغدغه دارند متمایز می کند.

این  خصلت مردان ایده آل که هنگامی که خودآگاهی دارید، در تمام طول زندگی خود نمی‌پرسید «علاقه من چیست».

زیرا مردان خودآگاه می دانند که علایقشان چیست. و با خود مدیریتی برای رسیدن به آن تلاش می کنند.

این دسته N.۱ از ویژگی‌های یک مرد با  ایده آل است: انگیزه شخصی، توانایی شناسایی آنچه می‌خواهند با انگیزه خود به دست بیاورند، و توانایی‌های ذهنی برای پیش‌نویسی یک برنامه، یادگیری در طول مسیر، و در نظر گرفتن زمان  و برنامه برای رسیدن هدفشان است .

پس برای خصلت مردان ایده آل دانستن اینکه چه می خواهید و خود مدیریتی، بدون بدبینی ، چیزی است که افراد بدخواه را از افراد موفق این دنیا متمایز می کند. مردان بی خیالی که به هیچ جا نمی رسند، بدون توجه به فردا (و خودشان) به دنبال  خوش گذرانی های سطی مثل مشروبات الکلی و مواد مخدر هستند.

لذا از جمله خصلت مردان ایده آل این است که افراد موفق در عوض با به تعویق انداختن لذت کنترل احساسات و شهواتشان و انجام کارهایی که برای آن برنامه ریزی کرده اند، به سمت اوج می روند.

آگاهی اجتماعی + مدیریت روابط

حساس ترین خصلت مردان ایده آل این  است که برخی از مردم فکر می‌کنند که این موضوع مربوط به سخنرانی های و شعارها و نصیحت بزرگان است. که ممکن است در مواقعی کم و معدود کارایی داشته باشد اما باید بدانید بسیار تاثیر گذار و مهم است.

آگاهی اجتماعی معادل خودآگاهی است که در موقعیت های اجتماعی اعمال می شود.  که این موضوع  به مردان منحصر به فرد اجازه می دهد تا پویایی های اجتماعی اطراف خود را درک کنند. چه کسی مسئول است، چه کسی اعتماد به نفس دارد، چه کسی در تعقیب چه کسی است و چه کسی تسلیم است، و چه کسی اهمیتی ندارد. در واقع با آگاهی های اجتماعی و تحلیل دنیای پیرامونشان روابطشان را شکل می دهند.

شاید همین خصلت مردان ایده آل است که آگاهی اجتماعی همچنین به مردان کمک می کند تا رفتار خود را به درستی با محیط و موقعیت تطبیق دهند و در واقع اصل اساسی این موضوع جذابیت، کاریزما و هر چیز دیگری که مربوط به مهارت های اجتماعی است را تشکیل می دهد.

مدیریت روابط در آگاهی اجتماعی برای ایجاد شبکه ای از روابط مثبت و با ارزش استفاده می کند.اینها همه ویژگی هایی هستند که می توانید با تمرکز آنها را افزایش دهید.

۲. او یک هدف دارد

یکی از خصلت مردان ایده آل این است که وقتی یک مرد می داند چه می خواهد و چه چیزی را دوست دارد، آنگاه برای ایجاد یک هدف، نیمی از راه رفته است و فقط تنها چیزی که لازم است تلاش مردانه می خواهد.

هدف به قول سایمون سینک به این معنی است که یک مرد چرایی دارد.

و هنگامی که یک مرد چه چیزی می خواهد ، با اعتماد به نفس و هدف در زندگی حرکت می کند. در واقع اینگونه مردان در زندگی همانند رهبران کاریزماتیک، محبوب ، قوی و آگاهی هستند که حتی در تاریک ترین و دشوار ترین مسیرها پیروز میدان هستند.

اینگونه مردان مخصوصا اگر قدم در زندگی افرادی بگذارند که برای پیدا کردن اهدافشان در زندگی دچار مشکل هستند، به فردی بسیار جذاب منحصر به فرد که در واقع ناجی زندگی آنان می شوند .

هدف چیزی است که مردانی را که عصر خود را با تماشای فوتبال و نوشیدن آبجو می گذرانند از کسانی که کار می کنند و برای پیشرفت در زندگی نقشه می کشند متمایز می کند.

معکوس کردن هدف: زمانی که بیش از حد متمرکز است

این خصلت مردان ایده آل که تلاش بی وقفه برای رسیدن به یک هدف خاص، قطعاً احتمال دستیابی به آن هدف را افزایش می دهد.

اما، بسته به هدف شما، ممکن است به قیمت  مهار کردن شخصیت کلی فرد تمام شود.

این کلیشه را تصور کنید: یک مرد نابغه دیوانه با در یک اتاقی با هوای بد و یک مکان نامرتب،  این در واقع داستان مردی است که بیش از حد تک فکر است و همه زندگی خود را معطوف به یک هدف کرده است. سوال اینجاست واقعا این مرد قابل تحمل است؟ او جذاب و دوست داشتنی است؟

آیا می‌توانید با کسی که فقط برای تحقیقات سیاه چاله‌ها فضایی  زندگی می‌کند و نفس می‌کشد، صحبت کنید؟

آیا با چنین مردی می توانید در جامعه، در یک گالری هنری یا یک حضور داشته باشید؟

دقیقاً، او در جای خود قرار نمی گرفت و مانند انگشت شست زخمی بیرون می آمد.که بسیار عجیب و غیر قابل تحمل است . پس قطعا اگر صحبت از در نظر داشتن هدف در زندگی مردان بسیار مهم است ولی این تعبیر و این تک فکر بودن ، تک بعدی نگاه کردن به زندگی قطعا مد نظر نیست و شما مرد جذابی نخواهی بود. پس قطعا در خصلت مردان ایده آل این موضوعی جایی نخواهد داشت.

مردان منحصر به فرد

آیا واقعا به نظر شما  او می تواند یک رابطه شاد را مدیریت کند؟ بعید به نظر می رسد.

اینگونه افراد افراطی در یک هدف یقینا شرکای خوب برای کار ، زندگی حتی برای صحبت کردن هم پیدا نخواهند کرد.

برای اینکه خصلت مردان ایده آل داشته باشید، به تعادل هم نیاز دارید.

و اگر هدف زندگی شما شامل افراد اجتماع و روابط اجتماعی  نمی شود، برای تبدیل شدن به یک مرد ایده آل و شاد باید مهارت های اجتماعی خود را نیز توسعه دهید.

3. او از خود مراقبت می کند

مردان منزوی و تک بعدی با هدفی به خود نگاه می کنند که انگار ماشین هستند.

و آنها این ذهنیت را دارند که هر چه بیشتر از ماشین مراقبت کنند، جلوتر خواهند رفت.

 در خصلت مردان ایده آل همیشه:

تغذیه مناسب دارند.

   ورزش می کنند.

  به یادگیری و سرمایه گذاری روی خودشان ادامه دهند خودسازی می کنند.

حکایت خصلت مردان ایده آل و مردان خوب حکایت قالی کرمان است هرچه بگذرد همنشینی با آنها جذاب و دلنشین تر می شود.

یعنی مثلا شما امروز آنها را ملاقات می کنید و آنها خوب هستند. شما به آنها پایبند هستید و فردا آنها بسیار خوب هستند. شما تا پس فردا با آنها همراه هستید و آنها برای شما عالی ترین می شوند.

بارزترین خصلت مردان ایده آل این است که مسئولیت افراد اطراف خود را نیز بر عهده می گیرند و این آنها را جذاب تر می کنند و در دل اطرافیان همان رهبر کاریزماتیک و جذاب و محبوب هستند .

مسئولیت پذیری در قبال چیزها و افراد پیرامون آنها چیزی است که مردان ایده آل را به رهبرانی باکیفیت تبدیل می کند.

سایمون سینک می گوید که مراقبت از مردم مهمترین ویژگی رهبری است.

و بر خلاف زنان ایده آل، ویژگی و خصلت مردان ایده آل این است که یک رهبر کاریزماتیک ،محبوب و دلسوز برای مردان منحصر به فرد ضروری است.

۴. او عزت نفس بالایی دارد

نکته قابل توجه اینجاست که :یکی دیگر از ویژگی های خصلت مردان ایده آل این عزت نفس است نه اعتماد به نفس. عزت نفس متفاوت است. اعتماد به نفس بسته به نتایج و مهارت‌های شما در یک زمینه خاص کاهش می‌یابد. اما عزت نفس باقی می ماند.

اعتماد به نفس مبتنی بر نقاط قوت و نتایج است، در حالی که عزت نفس بنیانی احساسی است که به‌طرز فکر، احساسات و نوع برخورد افراد در ارتباط با خودشان و دیگران شکل می‌دهد و به‌عبارتی، مستقیما بر مناسبات فردی و اجتماعی اثر می‌گذارد. عزت نفس از تجارب زندگی، به‌ویژه در سنین پایین، نشئت می‌‌گیرد. این تجاربِ حساس، تعیین‌کننده‌ی احساس خودارزشی فرد در درازمدت به‌شمار می‌روند.

۵. او عزت نفس خود را ایجاد می کند

چرا درخصلت مردان ایده آل این امر مهم است؟ زیرا تا زمانی که برای تقویت نفس و عزت نفس خود به نیروهای خارجی وابسته باشید، دیگر همیشگی می شود.

و البته وابستگی علت اصلی همه ضعف های بالقوه است.

اکنون، مسلماً تعداد کمی از افراد می توانند به سطحی برسند که کاملاً مستقل از نتایج، محیط بیرونی و نظرات دیگران باشند.

اما  بدانید خصلت مردان ایده آل و منحصر به فرد این است که بسیار کنترل و مدیریت بسیار قوی تری بر عزت نفس خود نسبت به سایر مردان دارند.

چه چیز جذاب تر از این خصلت مردان ایده آل برای زنان که مردانی که دارای نفس محکم و قوی هستند از اعتماد به نفس بیشتر، قدرت درونی بیشتر و انعطاف پذیری عاطفی بیشتری در مواجهه با ناملایمات برخوردارند.

از آنجایی که یک مرد با عزت نفس خود را بر اساس تایید دیگران نمی سازد، به نظر خود اطمینان بیشتری دارد. حتی زمانی که آنها محبوب نیستند.این مردان ایده آل از ایستادگی برای چیزی که به آن اعتقاد دارند نمی ترسند زیرا به تایید شما نیاز ندارند.

به نظر می رسد که آنها اعتقاد درونی قوی تری نسبت به دیگران دارند و همه به افراد با اعتقاد درونی نگاه می کنند.