۰ نفر

پوتین سند اصلاحات قانون اساسی روسیه را امضا کرد

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۳۲
کد خبر: 424588
پوتین سند اصلاحات قانون اساسی روسیه را امضا کرد

رسانه های روسیه گزارش کردند، رئیس جمهور این کشور رسما اصلاحات قانون اساسی این کشور را که به وی اجازه به نامزدی مجدد برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴را می‌دهد امضا کرده است.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه گزارش کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز(شنبه) اقدام به امضای یک بسته اصلاحات قانون اساسی کشورش که قبلا پیشنهاد آنها را داده بود، کرده است. این اصلاحات شامل بندی هستند که به وی گزینه نامزدی برای دو دور دیگر ریاست جمهوری را می‌دهد.

به گزارش اقصادآنلاین به نقل از ایسنا، کرملین اقدام به انتشار سند ۶۸ صفحه‌ای مربوط به تشریح این اصلاحات اعمال شده در قانون اساسی روسیه در وبسایت رسمی خود کرده است. با امضای این سند از سوی پوتین، همچنین این اصلاحات باید رویه های دیگری را تا تصویب نهایی طی کنند؛ رویه‌هایی که متفاوت از دیگر قوانینی که بلافاصله بعد از امضا شدن توسط رئیس جمهور روسیه نهایی میشوند است.

سند مذکور در ادامه نزد دادگاه قانون اساسی روسیه فرستاده می‌شود و این دادگاه یک هفته مهلت خواهد داشت تا رای خود را نسبت به تصویب این اصلاحات اعلام کند. این اصلاحات در صورت تصویب شدن باعث می شوند که یک شروع مجدد برای پوتین در زمینه محدودیت مربوط به دورهای ریاست جمهوری اتفاق بیفتد.

این اصلاحات در انتها نزد مردم روسیه به رای گذاشته خواهند شد. کرملین روز ۲۲ آوریل را به عنوان روزی که قرار است این رای‌گیری اتفاق بیفتد تعیین کرده است. والنتینا ماتوینکو، رئیس مجلس سنای روسیه امروز به خبرنگاران گفت: این رای گیری به رغم نگرانی ها در خصوص شیوع ویروس کرونای جدید باید برگزار شود.

گمانه‌زنی هایی در هفته‌های اخیر مطرح شده مبنی بر اینکه کرملین احتمالا این رای‌گیری را به سبب نگرانی از بابت شیوع کروناویروس به صورت اینترنتی برگزار خواهد کرد و مخالفان دولت روسیه این روش رای گیری را محکوم کرده‌اند چرا که به اعتقاد آنها این روش باعث میشود که به راحتی در رای گیری تقلب صورت بگیرد.