۰ نفر

محموله‌ کمک‌های بشردوستانه روسیه وارد ونزوئلا شد

۳ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۳۰
کد خبر: 337546
محموله‌ کمک‌های بشردوستانه روسیه وارد ونزوئلا شد

در حالی که دولت ونزوئلا از دریافت کمک‌های ارسالی آمریکا امتناع می‌کند، محموله کمک‌های بشردوستانه روسیه امروز وارد ونزوئلا شده و توسط سفیر روسیه در این کشور تقدیم دولت شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دولت ونزوئلا محموله‌ای از دارو و تجهیزات پزشکی را که توسط روسیه و از طریق سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان کمک‌های بشردوستانه به این کشور ارسال شده بود، پذیرفت.

به نوشته خبرگزاری «یو‌ ای وایر» این محموله در فرودگاه «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا، توسط «ولادیمیر زامسکی» سفیر روسیه در ونزوئلا، تحویل داده شد. به گفته او کمک‌های بشردوستانه  به ونزوئلا ادامه خواهد داشت و از طریق «روشی متمدنانه به‌واسطه سازمان‌های جهانی مربوطه» فراهم خواهد شد.

«جراردو بریسنو» معاون وزیر بهداشت ونزوئلا گفت حداقل تا ۱۵ روز آینده دارو و تجهیزات کافی برای بیمارستان‌ها وجود دارد.

از سوی دیگر «نیکلاس مادورو» کمک‌های ارسالی از آمریکا را رد می‌کند. ارتش ونزوئلا جاده‌های منتهی به کلمبیا و برزیل را بسته است تا مانع از ورود این محموله‌ها به داخل خاک این کشور شود. همچنین مرزهای هوایی و دریایی با جزایر «اروبا»، «بونایر» و «کوراکائو» به دستور مادورو بسته شده‌اند.

در عوض، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت برنامه‌هایی را برای دریافت یک سری محموله در روز ۲۳ فوریه (۴ اسفند) از طریق جزیره کوراکائو اعلام کرده است.

از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه دولت ونزوئلا، این کشور دچار بحران و کمبود مواد غذایی و دارو شده است. خوان گوایدو با سوءاستفاده از نارضایتی مردم خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا نامیدو اقدامی که به‌سرعت توسط آمریکا و متحدانش مورد حمایت قرار گرفت. گوایدو سعی دارد محموله‌هایی از کمک‌ها را از طریق آمریکا وارد ونزوئلا کند. مادورو در واکنش به این حرکت گفت، آمریکایی‌ها میلیاردها پول ما را می‌دزدند و در مقابل خرده‌نان به ما تعارف می‌کنند.