۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد:

لغو دیدار وزیران انرژی عربستان و روسیه در حاشیه نشست داووس

۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۴۳
کد خبر: 331328
لغو دیدار وزیران انرژی عربستان و روسیه در حاشیه نشست داووس

عربستان از سرعت آهسته روس ها در کاهش تولید نفت ناراضی است و قرار بود در حاشیه نشست داووس درباره ادامه توافق اوپک و متحدانش با وزیر انرژی روسیه دیدار داشته باشد. این دیدار از سوی هر دو وزیر انرژی عربستان و روسیه لغو شد.

 اقتصادآنلاین-منصوره محمدی؛ وزیران انرژی عربستان و روسیه دیدار در حاشیه نشست داووس را لغو کردند. این برنامه اولین دیدار خالد الفالح و الکساندر نواک بعد از توافق کاهش تولید نفت در ماه دسامبر بود.

وزارت خارجه روسیه در روز سه شنبه طی بیانیه ای اعلام کرد الکساندر نواک به دلیل تغییر برنامه ها در نشست داووس در سوئیس شرکت نخواهد کرد. از طرفی یک روز قبل از اعلام روس ها، افراد مطلع  از این برنامه اعلام کردند بعید به نظر می رسد خالد الفالح با الکساندر نواک دیدار داشته باشد.

این دو نفر آخرین گروه از مقامات عالی رتبه دولتی بودند که گفتند در مهمترین رویداد تقویم جهانی اقتصاد حضور نخواهند داشت.

لغو این دیدار در حالی اتفاق می افتد که داووس برای برگزاری  نخستین مذاکرات روبه جلوی  الفلاح و نواک  از زمان تشکیل توافق جدید بین اوپک و متحدانش برنامه ریزی کرده بود.

نواک پنجشنبه گذشته اندکی پس از آنکه الفلاح نسبت به سرعت آهسته کاهش تولید نفت آنها انتقاد کرده بود، اعلام کرد روس-ها  برنامه دارند تا درباره مراحل پیشرفت اجرای توافقنامه با عربستان گفت و گو کنند.

احتمال سفر وزیر انرژی عربستان به داووس همچنان پابرجاست، اما به دلیل آنکه برنامه سفر الفلاح خصوصی اعلام شده است، تا روز جمعه  این برنامه مشخص نخواهد شد.

عربستان سعودی در سال های اخیر از نشست داووس برای پیشبرد سرمایه گذاری های خود استفاده کرده است. از طرفی شرکت نفتی آرامکو، وابسته به پادشاهی عربستان سعودی، هر ساله در نشست داووس مهمانی برگزار می¬کند.

تعداد دیگری از رهبران جهان نیز تصمیم دارند در اجلاس سالانه داووس شرکت نکنند. ترامپ اعلام کرده است به دلیل تعطیلی دولت حضور در اجلاس داووس را لغو کرده است. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر ترکیه نیز از غایبان این نشست خواهند بود.

اما آنگلا مرکل، شین زابه نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور برزیل در این نشست حضور خواهند داشت. نشست داووس از روز گذشته در سوئیس آغاز شده است.