۰ نفر

حملات اسراییل به غزه

۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۱
کد خبر: 658785
حملات اسراییل به غزه

یک فرمانده ارشد فلسطینی در حملات اسرائیل به منطقه غزه، به شهادت رسید. در این حملات 14 نفر دیگر از جمله یک دختر بچه هم شهید شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، در مقابل، گروه فلسطینی "جهاداسلامی" هم بیش از 100 موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد.

این فرمانده ارشد یعنی "تیسیر الجعبری" از فرماندهان شاخه نظامی گروه فلسطینی "جهاد اسلامی" است که در حمله دیشب ارتش اسرائیل، به شهادت رسید. شاخه نظامی جهاد اسلامی، سرایا القدس (گردان های قدس) نام دارد.

گروه جهاد اسلامی هم به اسرائیل وعده داد جنگ بدون خط قرمز را با اسرائیل آغاز خواهد کرد. 

منطقه غزه و واکنش به شهادت شماری از فلسطینی ها در حملات اسرائیل

حملات اسراییل به غزه

هنوز گروه حماس وارد حمله علیه اسرائیل نشده است. منطقه غزه در کنترل دولت حماس است. این دولت با دولت فلسطین به رهبری محمود عباس (تشکیلات خودگردان) مستقر در کرانه باختری، متفاوت و جداست.  منطقه غزه و کرانه باختری جدا از یکدیگرند و ارتباط زمینی با یکدیگر ندارند. رفت وآمد میان کرانه باختری و منطقه غزه نیازمند عبور از اسرائیل است.

مقامات فلسطینی در غزه گفته اند در حملات اسرائیل شماری از غیرنظامیان و یک کودک 5 ساله در میان قربانیان هستند. 44 نفر هم زخمی شدند.

این حملات در حالی است که دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین (زیاد نخاله) هم اکنون در تهران به سر می برد و با مقامات ایرانی دیدار می کند.

منطقه غزه و واکنش به شهادت شماری از فلسطینی ها در حملات اسرائیل

حملات اسراییل به غزه

سخنگوی ارتش اسرائیل هم به رسانه ها گفت: "براساس برآورد ما، 15 نفر در عملیات، به قتل رسیدند. هنوز به پایان نرسیده است. او حمله به فرمانده ارشد فلسطینی را "حمله پیشدستانه" توصیف کرد.

نخست وزیر اسرائیل هم گفت: عملیات نظامی اسرائیل در غزه تا زمانی که لازم باشد ادامه می یابد و هیچ سقف زمانی برای فعالیت ارتش اسرائیل قائل نیستیم. عملیات نظامی اسرائیل در غزه با تهدیداتی ملموس برای شهروندان خود در جنوب اسرائیل روبه رو است. تمایل به جنگ نداریم اما آماده آن هستیم و از بروز آن، ترسی نداریم.

یکی از زخمی های حملات اسرائیل به غزه

حملات اسراییل به غزه

نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه هم گفت: وضعیت در غزه به شدت خطرناک است و از همه طرف ها می خواهم از افزایش تنش ها خودداری کنند. از افزایش تنش در غزه از جمله هدف قرار گرفتن یکی از فرماندهان جهاد اسلامی احساس نگرانی می کنم.

جنبش جهاد سلامی در بیانیه ای اعلام کرد: دشمن جنگی را علیه ملت مان آغاز کرد و همه ما وظیفه دفاع از خود و دفاع از ملت مان را داریم. به دشمن اجازه نمی دهیم سیاست های خود را اجرا کند.

سخنگوی حماس (فوری برهوم) هم در بیانیه ای گفت که دشمن اسرائیلی تنش را علیه مقاومت در غزه افزایش داد و جنایت جدیدی را مرتکب شد و باید هزینه آن را بپردازد. مقاومت با همه شاخه های نظامی و بخش هایش در این جنگ، یک پارچه است.

تشییع یکی از شهدای حملات اسرائیل به غزه

حملات اسراییل به غزه

مصر مشغول میانجیگری میان جهاد اسلامی و اسرائیل برای برقراری آتش بس است اما تاکنون به موفقیتی نرسیده است.

وزیر دفاع اسرائیل هم گفت: هیچ فرد یا گروه تروریستی نمی تواند ملت اسرائیل را گروگان بگیرد. در عملیات ارتش اسرائیل علیه جهاد اسلامی، تهدید علیه ساکنان مناطق اسرائیلی نزدیک غزه را محدود کردیم. 

وی افزود: سیاست ما واضح است آن کس که ما را تهدید کند زنده نخواهد ماند. این پیام را به شرکای خود منتقل کردیم. شرکایی که برای برقراری آرامش در منطقه غزه تلاش می کنند. جهاد اسلامی مسوول به هم خوردن اوضاع است.

"آلا قدوم" 5 ساله که در حمله اسرائیل به غزه، به شهادت رسید

حملات اسراییل به غزه

یکی از ساختمان های غزه که مورد حمله اسرائیل قرار گرفت

حملات اسراییل به غزه

او ادامه داد: برای دشمنان مان و به ویژه مسوولان در حماس و جهاد اسلامی، تاکید می کنم که زمان در مقابل شما محدود است. تهدید (علیه جنوب اسرائیل) برداشته می شود.

وزارت خارجه اردن هم در واکنش گفت: تجاوز اسرائیل علیه غزه باید فورا متوقف شود و از جامعه بین الملل می خواهیم برای توقف افزایش تنش ها، دخالت کند. حل مشکل غزه می تواند در ایجاد افق سیاسی واقعی و بازگشت به مذاکرات صلح عادلانه باشد

ارتش اسرائیل هم مدعی شد: جنگنده های اسرائیل مرکز وابسته به جهاد اسلامی را مورد هدف قرار دادند. این مرکز محل ساخت مواد لازم تولید موشک بود.

"تیسیر الجعبری" از فرماندهان نظامی گروه فلسطینی "جهاد اسلامی" که در حمله اسرائیل به غزه به شهادت رسید

حملات اسراییل به غزه

منابع فلسطینی گفتند جنگنده های اسرائیلی حداقل یک موشک به سمت آپارتمان در برج مسکونی در منطقه غزه شلیک کردند.

منابع امنیتی هم اعلام کردند هواپیماهای اسرائیلی مراکز آموزشی شاخه نظامی جهاد اسلامی را در غزه مورد هدف قرار دادند.

این اتفاقات بعد از آن رخ می دهد که اسرائیل به تازگی یکی از رهبران گروه فلسطینی جهاد اسلامی (باسم السعدی) را در منطقه جنین در کرانه باختری بازداشت کرد.

از روز سه شنبه گذشته اسرائیل در نگرانی از انتقام  این بازداشت، گذرگاه های مورد استفاده برای کالا و افراد در طول مرز با غزه را بست.

شهدای حملات اسرائیل به غزه

حملات اسراییل به غزه

ارتش اسرائیل همچنین رفت و آمد به شهرک های اسرائیلی نزدیک غزه را نیز محدود کرد.

در منطقه غزه به مساحت 360  کیلومتر مربع، حدود 2.3 میلیون نفر زندگی می کنند.  غزه،پرتراکم ترین منطقه جهان است.

  این منطقه از دو طرف  با اسرائیل مرز زمینی دارد. یک طرف ساحل دریای مدیترانه و یک طرف با مصر مرز زمینی دارد. سواحل غزه در دریای مدیترانه از سوی ارتش اسرائیل بسته شده است. اسرائیل از سال 2007 تاکنون محاصره زمینی، دریایی و هوایی علیه غزه اعمال می کند.

نظامی اسرائیلی در منطقه نزدیک غزه

حملات اسراییل به غزه

موشک ها و راکت های شلیک شده از غزه به سمت اسرائیل - رویترز

حملات اسراییل به غزه

دود ناشی از حملات اسرائیل به غزه - رویترز

حملات اسراییل به غزه

موشک های شلیک شده توسط گروه جهاد اسلامی از غزه به سمت اسرائیل - رویترز

حملات اسراییل به غزه