۰ نفر

وزارت دفاع آمریکا؛

سرنوشت حضور نظامیان آمریکا در عراق بررسی می شود

۳۱ تیر ۱۴۰۰، ۲۳:۰۳
کد خبر: 547349
سرنوشت حضور نظامیان آمریکا در عراق بررسی می شود

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد هدف حضور نظامی این کشور در عراق، بقای دائمی نبوده است و سرنوشت حضور نظامیان در گفت‌وگو با شرکای عراقی مشخص خواهد شد.

به گزارش المیادین، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که هدف این کشور از حضور نظامی در عراق، بقای دائمی نبوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: از یک هیات عراقی به عنوان بخشی از گفت‌وگو‌های راهبردی مستمر بین دو کشور میزبانی خواهیم کرد.

در بیانیه پنتاگون آمده است: حضور نظامی آمریکا در عراق، با شرکای عراقی در دست بررسی است. هدف مأموریت ما در عراق که بر داعش تمرکز داشت، این نبوده است که دائمی باشد.

این بیانیه می‌افزاید: سرنوشت حضور نظامی ما در عراق، در گفت‌وگو با شرکای عراقی مشخص خواهد شد. به گفت‌وگو‌های خود با شرکای عراقی برای حضور نظامی در عراق در چارچوب خدمت به منافع آمریکا ادامه می‌دهیم.

گفت‌وگو‌های راهبردی میان آمریکا و دولت عراق در حالی از ماه‌ها پیش در جریان است که به‌دنبال اقدام واشنگتن در ترور سردار شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، در سال ۹۸، پارلمان عراق حضور نظامی آمریکا در این کشور را علیه امنیت ملی خود برشمرد و قانون اخراج نیرو‌های آن از عراق را تصویب کرد.

در حالی که گروه‌های مقاومت در عراق گفت‌وگو‌های راهبردی با آمریکا در موضوع خروج نیروهای تروریست آمریکایی از این کشور را نتیجه‌بخش نمی‌دانند، قرار است طی روز‌های آتی مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور، به آمریکا سفر و درخصوص این موضوع و روابط دو جانبه، با مقامات آمریکایی گفت‌وگو کند.