۰ نفر

سوریه؛

حملات اسرائیل مانع عملیات ضد تروریستی دمشق نمی شود

۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۲۳:۲۹
کد خبر: 546937
حملات اسرائیل مانع عملیات ضد تروریستی دمشق نمی شود

وزارت امورخارجه سوریه عصر سه‌شنبه ضمن محکوم کردن حملات هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به جنوب حلب، در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات تروریستی این رژیم مانع عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه نخواهد شد.

به گزارش سانا، وزارت امورخارجه سوریه در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد مجدداً، این شورا را در جریان مسئولیت‌ خود براساس منشور سازمان ملل قرار داد و خواستار محکوم کردن حملات اسرائیل به خاک سوریه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ در این نامه آمده است: این حملات هرگز نخواهد توانست ارتش سوریه را از هدف ملی و ادامه عملیات ضد تروریستی و انجام وظایف خود بر اساس قانون اساسی در راستای مقابله با تروریست‌ها و حامیان اسرائیلی آن منحرف کند.

وزارت امورخارجه سوریه اعلام کرد: حملات تروریستی اسرائیل هرگز نمی‌تواند گروهک‌های تروریستی مزدور این رژیم را حمایت کند؛ گروهک‌هایی که هر از گاهی با استفاده از حملات شیمیایی ساختگی در استان ادلب به دنبال ایجاد تحرکات جدیدی هستند تا ارتش سوریه را به انجام این حملات متهم کنند.

دمشق با بیان اینکه حمایت رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی نقض آشکار منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت درباره حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است، خاطر نشان کرد، این حملات به منزله اعلام ورشکستگی رژیم صهیونیستی و شکست طرح مخرب غربی-صهیونیستی است.

وزارت امورخارجه سوریه این حملات را در راستای سیاست هدفمند و مبتنی بر اعمال تروریسم دولتی مقامات رژیم اسرائیل، حمایت مداوم از گروه‌های تروریستی و نقض عمدی قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم دانست.

وزارت امورخارجه سوریه با بیان اینکه ارتش این کشور امروز بیش از هر زمان دیگری بری بازپس‌گیری جولان اشغالی مصمم است، خاطر نشان کرد، شورای امنیت و سازمان ملل این رژیم را بازخواست کرده و اقدامات فوری برای جلوگیری از تکرار این حملات انجام دهد.

رسانه‌های صهیونیستی شب گذشته از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطفه سفیره در حومه جنوبی استان حلب خبر داده بود.

این حمله نخستین حمله هوایی رژیم صهیونیستی پس از برکناری بنیامین نتانیاهو از قدرت وسرکارآمدن دولت ائتلافی جدید صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی است.