۰ نفر

لیست ۵۰۰شرکت بزرگ جهان منتشر شد؛

پیشی گرفتن تعداد شرکت‌های بزرگ چین از آمریکا

۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۸
کد خبر: 459636
پیشی گرفتن تعداد شرکت‌های بزرگ چین از آمریکا

انتشار جدیدترین لیست ۵۰۰ شرکت بزرگ جهان از نظر درامد از سوی مجله فورچون نشان می دهد برای اولین بار چین از لحاظ تعداد موسسات و شرکت های بزرگ و برتر دنیا، از ایالات متحده آمریکا پیشی گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رادیو بین المللی چین روز پنجشنبه گزارش کرد تعداد شرکت های چینی در این فهرست رکورد جدیدی به ثبت رسانده و به ۱۳۳ مورد رسیده است که در میان آنها تعداد شرکت های سرزمین اصلی چین به ۱۲۴ مورد رسیده است که برای اولین بار از ایالات متحده پیشی گرفت.

بر اساس این گزارش امسال ۱۲۱ شرکت آمریکایی در این لیست قرار دارند.

وب سایت چینی مجله فورچون در گزارشی نوشت: از زمان اجرای اصلاحات و درهای باز، همواره تعداد شرکت های چینی بزرگ در حال افزایش بوده و این نتیجه توسعه و رشد کلی اقتصاد چین است.

گزارش می افزاید از زمان آغاز رتبه بندی ۵۰۰ شرکت برتر جهان در سال ۱۹۹۵، تا کنون هیچ کشوری شاهد چنین رشد سریعی از نظر تعداد شرکت های بزرگ قابل طرح در این لیست نبوده است.

در حالی که تا پیش از این، بیشترین تعداد شرکت‌های حاضر در لیست ۵۰۰ شرکت برتر جهان از نظر درآمد آمریکایی بودند اما حالا چین توانسته است با داشتن بیشترین تعداد شرکت در این لیست جای آمریکا را به عنوان دارنده بزرگترین شرکت‌ها بگیرد.