۰ نفر

حضور شرکت‌های بیمه جدید برای تامین کنندگان جذابیت دارد

۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۶
کد خبر: 507387
حضور شرکت‌های بیمه جدید برای تامین کنندگان جذابیت دارد

یک کارشناس صنعت بیمه معتقد است که افزایش شرکت‌های بیمه‌ای جذابیت بازار را برای افرادی که بخواهند در بخش فناوری اطلاعات صنعت بیمه سرمایه‌گذاری کنند بیشتر می‌کند زیرا تعداد مشتری آنها افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، درحال حاضر تعداد محدودی شرکت  فعال در زمینه فناوری اطلاعات در بازار بیمه ای کشور وجود دارد که نیازهای نرم افزاری شرکت‌های بیمه‌ای را تامین می‌کنند که از آنها به عنوان تامین کننده یاد می شود.

"شاهین فتاحیانی"، گفت:درحال حاضر تعدادی از تامین کننده‌های فناوری اطلاعات ظرفیتی را در این زمینه تامین کرده‌اند و زحمت بخش بزرگی از بازار بیمه را می‌کشند.

وی، ادامه داد:ورود بازیگران جدید به عرصه صنعت بیمه برای این تامین کننده‌ها جذابیت دارد تا بتوانند با ایده‌های و روش‌های تازه‌تر، امکانات جدیدتری را برای شرکت‌های بیمه ای فراهم کنند.

این کارشناس صنعت بیمه، گفت: اما برای شرکت‌های بیمه جدید این یک فرصت است که بتوانند در حوزه فناوری اطلاعات شاهد یکسری از بازیگران جدید باشند و در صورتی که این اتفاق بیافتد و عملکرد خوب آنها می‌تواند نقطه عطفی در صنعت بیمه باشد.

فتاحیانی،در پاسخ به این سوال که اگر رشد تامین کننده‌های فناوری اطلاعات همزمان با افزایش تعداد شرکت‌های بیمه اتفاق نیافتد، ریسکی متوجه صنعت بیمه خواهد بود؟" گفت: تجربه نشان داده که کاری زمین نمی‌ماند و این نیست که شرکت‌های بیمه جدید سیستم نرم‌افزاری نداشته باشند یعنی حداقل 2 یا 3 انتخاب بابت این موضوع دارند.

 فتاحیانی با اشاره به تفاوت‌های عصر اطلاعات و عصر دیجیتال، افزود: عصر دیجیتال اقتصاد را اشتراکی می‌داند که از سازمان‌ها در تمام لایه‌های هرم سازمانی، استراتژی، مدل کسب و کار، کاربردهای نرم افزاری و دیتا همه باید متصل باشند و زمانی که این اتفاق بیافتد خود کسب و کار برای ادامه حیات نیاز دارد دیتا را از جاهای دیگر دریافت کند و این مفهوم هم برای آنها جا می‌افتد که باید دیتا هم به اشتراک بگذارند.

وی، اضافه کرد:ریسک مسیر عصر دیجیتال هیچ وقت به صفر نمی‌رسد و در این مسیر باید تاکید شود که بی‌اعتمادی برای از دست دادن دیتا ایجاد نشود.

فتاحیانی موضوع دیگری که از اهمیت برخوردار است را مساله مالکیت دیتا دانست وگفت: اینکه چه کسی دیتا را تولید می‌کند چه کسی حق دسترسی، مالکیت، حاکمیت و نظارت بر دیتا را برعهده دارد و این موضوع برای داده‌های شخصی بسیار مهم است.

این کارشناس صنعت بیمه، معتقد است که درعصر دیجیتال محور مشتری است و اطلاعات زیادی در مورد مشتری جمع آوری می‌شود که این مساله هم نیازمند آن است که در یک لایه بالاتر از صنعت بیمه هم به این موضوع پرداخته شود.