۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

۲توقف، ۴بازگشایی و ۱تعلیقی در معاملات امروز

۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 261734
۲توقف، ۴بازگشایی و ۱تعلیقی در معاملات امروز

امروز چهارشنبه پانزدهم فروردین 1397، مهمترین پیام‌های ناظر بورس تهران درخصوص توقف و بازگشایی نمادها به شرح زیر منتشر شد.

اقتصاد آنلاین - مروارید اسلامی؛ امروز چهارشنبه پانزدهم فروردین 97 ناظران بورس و فرابورس پیام‌هایی را درباره توقف نمادها به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت و بازگشایی به دلیل شفاف‌سازی ها و مجامع صادر کردند. در مجموع امروز دو نماد متوقف شدند که یک نماد همین امروز به گردونه معاملات بازگشت. از مجموع نمادهای آماده بازگشایی در بورس و فرابورس، چهار نماد کشف قیمت شدند. امروز یک نماد هم تعلیق شد.

بورس:

• توقف «سهگمت» برای اعلام مزایده: نماد شرکت سیمان ‌هگمتان‌ (سهگمت) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب یعنی برگزاری مزایده متوقف شد. شرکت در نظر دارد یک باب زمین و ساختمان نیمه کاره در همدان را برای فروش به مزایده بگذارد.این نماد امروز آماده انجام معامله شد و 182 تومان و 3 ریال قیمت خورد، قیمت آخرین معامله 182 تومان و 2 ریال و قیمت پایانی 180 تومان (0.06 درصد مثبت) بود.

• تعلیق «غاذر» به خاطر ابعام در اطلاعات: نماد شرکت کشت و صنعت پیاذر (غاذر) با توجه به عدم افشای به موقع اطلاعات با اهمیت تعلیق شد. شرکت پیشتر خبر از نقل و انتقال برخی دارایی های ثابت داده بود که از سوی بورس ملزم به رفع ابهامات موجود در اطلاعات منتشره شد. با توجه به اینکه شرکت اقدامی در راستای رفع ابهامات نکرد، نماد آن تعلیق شد.

• بازگشایی «کترام» بعد از شفاف سازی: نماد شرکت تولیدی کاشی تکسرام (کترام) که روز گذشته به دلیل نوسان بیش از 20 درصدی قیمت سهم متوقف شده بود، شفاف سازی کرد و امروز بازگشایی شد. شرکت اعلام کرده که تا مقطع فعلی به غیر از افزایش فروش شرکت در فصل زمستان نسبت به فصول قبل رویداد با اهمیتی در شرکت که موثر بر قیمت هر سهم این شرکت بوده یا مستلزم افشا باشد اتفاق نیفتاده و تغییرات قیمت سهام این شرکت عمدتا ناشی از شرایط بازار و عرضه و تقاضا است. این سهم 163 تومان و 4 ریال قیمت خورد، قیمت آخرین معامله 171 تومان و 5 ریال و قیمت پایانی 170 تومان و یک ریال (9.25 درصد مثبت) بود.

فرابورس:

• بازگشایی «ثنظام» بعد از مجمعی بدون تقسیم سود: نماد شرکت سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران (ثنظام) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده نوبت دوم بدون تقسیم سود نقدی (سود خالص هر سهم: 14 تومان و 5 ریال) و انتخاب اعضای هیات مدیره، امروز آماده انجام معامله شد و 271 تومان قیمت خورد، قیمت آخرین معامله 255 تومان و 3 ریال و قیمت پایانی 270 تومان و 2 ریال (11.6 درصد مثبت) بود.

معاملات