۰ نفر

تفاهم‌نامه بانک مهر ایران و بنیاد مسکن امضا شد

پرداخت ۹۰۰میلیارد تسهیلات برای تامین مسکن روستاییان

۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۶
کد خبر: 451048
پرداخت ۹۰۰میلیارد تسهیلات برای تامین مسکن روستاییان

تفاهم‌نامه همکاری اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به منظور کمک به احداث و تکمیل مسکن روستاییان میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امضا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، بر اساس این تفاهم‌نامه که میان سلیمان توکلی، عضو هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و علیرضا تابش، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا رسید، به افراد واجد شرایط معرفی شده توسط بنیاد در مناطق مشمول به منظور کمک به احداث و تکمیل مسکن در سراسر کشور تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد 4درصد پرداخت می‌شود.

 مجموع تسهیلات پرداختی معادل 900میلیارد ریال است که توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران به متقاضیان معرفی شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می شود.  

در این تفاهم‌نامه، سقف فردی تسهیلات به صورت عمومی 150میلیون ریال بوده و متقاضیان مشمول توسط بنیاد مسکن شهرستان به شعب بانک معرفی می‌شوند.

در موارد خاص، بنا به درخواست بنیاد مسکن استان و تائید دفتر مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پرداخت تسهیلات تا سقف 300میلیون ریال است.

دوره بازپرداخت تسهیلات تا سقف 150میلیون ریال 36ماه و در موارد خاص تا 60ماه، متناسب با میزان تسهیلات و با اعلام بنیاد تعیین می شود.

در منابع مالی تفاهم نامه آمده است که آورده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 300میلیارد ریال  است که در صورت حسن همکاری منابع مالی  پس از بررسی طرفین قابل افزایش است.

مدت این تفاهم نامه از تاریخ امضا تا پایان پرداخت 900میلیارد ریال تسهیلات است که در صورت همکاری و افزایش آورده بنیاد تمدید زمان قابل اقدام خواهد بود.