۰ نفر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان ۱۱برابر شد

۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۴۲
کد خبر: 450667
پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان ۱۱برابر شد

شریعتمداری گفت: تسهیلات به بازنشستگان که از سوی این وزارتخانه، سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه ارائه شده، افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد شریعتمداری در خصوص اقدامات انجام گرفته از سوی بانک رفاه گفت: اعتبار قرض‌الحسنه این بانک از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲,۲۳۰ میلیارد تومان با نرخ ۴ درصد یعنی حدود ۱۱ برابر و معادل اعتبار ۱۵ سال گذشته بانک رسیده است.

وی با بیان اینکه بازنشستگان اگر نتوانند عزتمندانه زندگی کنند، شاغلان نیز در نهایت نسبت به آینده خود ناامید خواهند شد افزود: تلاش ما در وزارتخانه همواره بر این بوده که مسیر بهبود شرایط زندگی را برای این عزیزان هموار کنیم.

افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه هر بازنشسته از ۲ میلیون به ۵ میلیون تومان نیز از جمله مواردی بود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آن اشاره کرد.

شریعتمداری با بیان اینکه تلاش شده تا با تسهیل شرایط دریافت وام، بروکراسی اداری برای بازنشستگان عزیز به حداقل برسد افزود: حذف ضامن از پرداخت تسهیلات بازنشستگان، برای رفاه حال این عزیزان نیز اقدام مهم دیگری بود که انجام شد.

راه اندازی باشگاه مشتریان سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه با امکان خرید کالا با سود صفر درصد، راه اندازی طرح رفاه کالا با قابلیت خرید ۵۰ میلیون تومان خرید کالا به مدت ۳۶ ماه با نرخ ۱۵ درصد، صدور انواع بیمه نامه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه منزل و … به صورت اقساطی با نرخ ۴ درصد در سال، از دیگر اقداماتی است که به گفته شریعتمداری برای اولین بار در حوزه بازنشستگان انجام شده است.