۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی ۱۲سال فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران/ ۶میلیون و ۷۵۰هزار نفر وام قرض‌الحسنه گرفتند

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۲۹
کد خبر: 431601
بررسی ۱۲سال فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران/ ۶میلیون و ۷۵۰هزار نفر وام قرض‌الحسنه گرفتند

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طی ۱۲سال فعالیت خود با جذب بیش از ۸میلیون و ۵۰۰هزار مشتری توانست بیش از ۶میلیون و ۷۵۳هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی پرداخت کند.

اقتصاد آنلاین - صبا نوبری؛ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طی سال‌های گذشته یکی از موفق‌ترین بانک‌های کشور در زمینه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مشتریان بوده است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که در سال۱۳۸۶ فقط ۶۵۲مشتری داشته است توانست طی این سال‌ها با فعالیت مستمر و خدمت‌رسانی موفق به مشتریان، تعداد مخاطبان خود را به بیش از ۸میلیون و ۵۳۰هزار نفر (تا پایان سال۹۸) برساند. در این راستا فقط طی سال گذشته یک ‌میلیون و ۸۰۰هزار مشتری جدید جذب بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران شد که از همه‌سال‌های فعالیت آن بیشتر بوده است.

IMG_20200416_102905_976

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته در طول ۱۲سال گذشته با پرداخت تسهیلات خرد سهم بسزایی در تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و یا کمک به افرادی که نیازهایشان با مبالغ اندک رفع می‌شود داشته باشد زیرا معمولاً بانک‌های بزرگ توجهی به موضوع تأمین مالی خرد نمی‌کنند.

در همین راستا بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از سال۱۳۸۶ تا ۱۳۹۸، ۶میلیون و ۷۵۳هزار و ۶۰۹فقره تسهیلات پرداخت کرده است. در طول مدت یاد شده، سال۱۳۹۸ با ثبت پرداخت ۲میلیون و ۲۷۹هزار و ۸۵۹فقره وام بانکی رکورددار اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه بانک مهر ایران بوده است.

جالب است بدانید که کار بانک با پرداخت تنها ۱۰فقره وام در سال۱۳۸۶ آغاز شده بود که با شیبی فزاینده در مجموع تا به امروز نزدیک به ۷میلیون نفر از خدمات بانک بهره‌مند شده‌اند.

IMG_20200416_102902_249

مجموع مبالغ تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طی آذر ماه سال ۱۳۸۶ تا پایان اسفند سال گذشته به حدود ۵۷۵,۷۴۲,۳۰۰ میلیون ریال بالغ می‌شود.

IMG_20200416_102909_441

فعالیت آهسته ولی مستمر بانک قرض‌‌الحسنه مهر ایران در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که این بانک با تلاش فراوان و رعایت اصول بانکداری اسلامی سعی کرده تا جایگاه خود را در نظام بانکی کشور به عنوان یک بانک با عملکرد مناسب محکم و پُررنگ کند.

معوقات به شدت پایین بانک هم می‌توان مهر تاییدی بر این فعالیت مستمر و دقیق باشد.