۰ نفر

رییس کل بانک مرکزی تشریح کرد؛

تلاش برای تأمین مالی سریع از IMF/ آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی در چه وضعیتی است؟

۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۳۸
کد خبر: 427266
تلاش برای تأمین مالی سریع از IMF/ آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی در چه وضعیتی است؟

رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی درباره تلاش برای تأمین مالی سریع از صندوق بین‌المللی پول و پیگیری آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، همتی در یادداشتی اینستاگرامی عنوان کرد: این روزها، زندگی اقتصادی مردم تحت فشار تحریم های ظالمانه و همه جانبه و شیوع ویروس کرونا، نیازمند پشتیبانی‌و تلاش جدی و فوری مسئولان می‌باشد.
بانک مرکزی، درادامه رویکرد فعال و تلاش‌های خود، با همراهی و پشتیبانی وزیر محترم امور خارجه، تمام توان و همت خودش را صرف تأمین منابع ارزی مورد نیاز کشورمان، از محل منابع متعلق به ایران، برای تدارک دارو، تجهیزات پزشکی و انسان دوستانه نموده و به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.
تلاش برای دسترسی به تأمین مالی سریع از صندوق بین المللی پول، به عنوان حق قانونی و قطعی ایران، و پیگیری آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران که به ناحق و با اعمال فشار دولت آمریکا، مسدود شده است، همگی در این راستا است.

بحمدالله، پیگیری‌ها درهر دو مورد تاکنون روند مثبتی داشته است. در مورد تبلیغات برای وارونه نشان دادن تلاش‌های ایران برای استفاده از حقوق و منابع مسدود خودش برای تأمین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم، و این ادعا که ایران درتلاش برای دسترسی به پول نقد است! نه دارو و تجهیزات پزشکی! بایستی توضیح بدهم که، تلاش ما صرفاً در جهت برداشتن محدودیت‌ها برای انتقال منابع ارزی بانک مرکزی، برای تداوم تأمین دارو و تجهیزات برای مقابله با این بیماری عالم‌گیر است.

همه می‌دانند که، شرایط خطیر کنونی ایجاب می‌کند که کشورها در مبارزه جهانی با این معضل در تامین نیازهای ضروری و انسان دوستانه خود با محدودیتی مواجه نباشند.

مطمئناً، بانک مرکزی، تمامی تلاش خود را درجهت گشایش‌های بیشتر در رفع مشکلات و تأمین نیازهای مردم انجام خواهد داد، همانطور که قبل از شیوع کرونا، مسیر روبه بهبود در رشد اقتصادی و تورم را بدون استفاده از منابع مسدود شده، به خوبی شکل داده است.

photo_2020-03-27_14-33-58