۰ نفر

به پیشنهاد بانک قرض الحسنه مهر ایران انجام شد:

نامگذاری ۱۴ اسفند به نام «ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه»

۴ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۰۴
کد خبر: 404631
نامگذاری ۱۴ اسفند به نام «ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه»

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران بیان داشت: با تصمیم شورای فرهنگ عمومی، ۱۴ اسفند به نام روز «ترویج فرهنگ قرض الحسنه» در تقویم رسمی کشور نامگذاری شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مرتضی اکبری در این باره اظهارداشت: شورای فرهنگ عمومی به پیشنهاد بانک قرض الحسنه مهر ایران و با هدف ترویج سنت نیکوی قرض الحسنه به منظور تقویت حس نوع دوستی در میان آحاد جامعه، روز ۱۴ اسفند را به نام روز «ترویج فرهنگ قرض الحسنه» نامگذاری کرد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران در این خصوص گفت: این بانک پیشنهاد نامگذاری روزی خاص به نام «قرض الحسنه» را با هدف احیاء فرهنگ قرض الحسنه که نقش بسزایی در توانمندسازی اقشار متوسط و ضعیف جامعه ایفا می کند به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارایه داد.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی با توجه به اهمیت موضوع «قرض الحسنه»، پیشنهاد مطرح شده را به منظور بررسی کارشناسی در کمیسیون نامگذاری روزهای خاص متشکل از نمایندگان منتخب اعضای شورای فرهنگ عمومی و همچنین نمایندگان فرهنگستان های چهارگانه مطرح کرد.

مرتضی اکبری خاطرنشان کرد: پیشنهادهای مزبور با موافقت کارشناسان پس از تصویب شورای فرهنگ عمومی، برای تأیید نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شد و باتوجه به اهمیت ترویج و احیای فرهنگ قرض الحسنه در جامعه، روز ۱۴ اسفند مصادف با روز احسان و نیکوکاری، به نام روز «ترویج فرهنگ قرض الحسنه» نامگذاری شد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: در این راستا جا دارد تا از شورای فرهنگ عمومی به ویژه از حمایت ها و همکاری های محمدرضا موالی زاده دبیر محترم شورای فرهنگ عمومی کشور قدردانی نمایم.