۰ نفر

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

حمایت از محرومان رمز موفقیت بانک مهر ایران در جهان اسلام/ 90درصد منابع بانک، صرف تسهیلات قرض‌الحسنه شد

۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۶
کد خبر: 385418
حمایت از محرومان رمز موفقیت بانک مهر ایران در جهان اسلام/ 90درصد منابع بانک، صرف تسهیلات قرض‌الحسنه شد

مدیرعامل بانک مهر ایران با اشاره به اینکه اولین بار است که یک بانک ایرانی به عنوان برترین موسسه مالی جهان اسلام انتخاب می‌شود، یکی از دلایل اصلی موفقیت این بانک را شفافیت عنوان کرد.

اقتصاد آنلاین - صبا نوبری؛ مرتضی اکبری در گفت و با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره جوایزی که بانک قرض الحسنه مهر ایران اخیرا در سطح بین‌المللی کسب کرده است، گفت: ما به عنوان برترین موسسه مالی در سطح جهان اسلام توسط موسسه اعتبار سنجی بنکر انتخاب شدیم. این موسسه به صورت مداوم، بانک‌ها را رصد می‌کند و چون بانک قرض‌الحسنه مهر پیش از این نوپا بود و کمی از شاخص ها دور بود تاکنون در رتبه بندی‌های این موسسه جایی نداشت.

وی در خصوص دلایل اصلی انتخاب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان موسسه برتر، ادامه داد: ما از سه سال گذشته برنامه‌ریزی منسجمی در حوزه ساختاری بانک داشتیم که بانک را به سمت شاخص‌های این رتبه بندی ببریم. تا به امروز 90درصد منابع ما به تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص یافته است و آن ده درصد باقی مانده هم سپرده قانونی ما نزد بانک مرکزی است که نشان می‌دهد عملکرد ما منطبق بر موازین اسلامی بوده است.

اکبری افزود: ساختار منضبط و شفاف بانک مهر ایران، فاکتور ارزشمند دیگری برای این رتبه بندی بوده است؛ علاوه بر آن ما هرگز بنگاه‌داری و اعمالی که ماهیت ربوی دارد را انجام ندادیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به جایزه دیگری که این بانک از سوی شورای تجارت کشورهای اسلامی دریافت کرد، خاطرنشان کرد: هرسال این شورا از بین همه بنگاه‌ها که شامل بانک‌ها هم می‌شود آن‌هایی که فعالیتشان در راستای رفع محرومیت، حمایت از محیط زیست، آموزش و داشن بنیان‌ها را انتخاب می‌کند.

وی افزود: بانک مهر ایران همیشه سعی کرده است با تسهیلاتی که به کمیته امداد و یا بنیاد برکت داده است در حوزه اشتغال قدم بردارد. همچنین با اعطای تسهیلاتی برای فروش انشعابات فاضلاب به محیط زیست هم کمک کرده است. علاوه بر آن در حوزه دانش بنیان‌ها و آموزش با صندوق نوآوری شکوفایی، دانشگاه پیام نور و صندوق رفاه دانشجویی قراردادهایی داشتیم.

اکبری ادامه داد: همچنین بانک همواره سعی کرده است برخی از هزینه‌های تبلیغات خودش را به سمت مسئولیت‌های اجتماعی ببرد، برای مثال در زمینه زلزله و سیل و حمایت از دانشجویان بی بضاعت حضور پررنگی داشتیم به طوری که تنها برای کمک زلزله‌زدگان کرمانشاه 3هزار تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کردیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در پایان با بیان اینکه این فعالیت‌ها باعث شد تا این موسسات ببینند که فعالیت‌های بانک مهر ایران به سمت کمک به مردم رفته است، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اولین بانک ایرانی بود که به این جایزه دست یافت. البته پیش از این چند شرکت ایرانی انتخاب شده بودند ولی برای بانک‌ها این اولین بار بود.