۰ نفر

به گزارش اقتصادآنلاین؛

مهلت اتصال خودپردازها به سامانه تمدید می شود؟

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۲۳
کد خبر: 608551
مهلت اتصال خودپردازها به سامانه تمدید می شود؟

با گذشت یک ماه از پایان مهلت اولیه تعیین شده برای اتصال خودپردازها به سامانه صیاد و تمدید دوباره آن هنوز هم بانک ها در تسریع عملکرد خود کوتاهی می کنند، تاکنون تنها خودپرداز چهار بانک به این سامانه متصل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ بانک مرکزی در راستای گسترش و سهولت دسترسی به خدمات سامانه صیاد برای انجام امور ثبت، تایید و انتقال چک‌های جدید صیادی، شبکه بانکی کشور را به ارایه این خدمات از طریق دستگاه‌های خودپرداز و کارتخوان ملزم کرده ‌است.

حسن شجاعی، رییس کمیسیون اصل۹۰ در ارتباط با الزام بانک‌ها به اتصال خودپرداز چنین می‌گوید: سیستم پیامکی و دستگاه‌های کارتخوان به سامانه صیاد بانک مرکزی جهت ثبت، تایید و انتقال چک یکی از اقداماتی است که قرار بود تا پایان شهریور ماه توسط تمامی بانک‌ها عملی شود. 

وی افزود: البته طبق زمان بندی ارایه شده توسط آقای صالح آبادی در آخرین جلسه با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، قرار شد که امکان ثبت و تایید اطلاعات چک از طریق خودپردازها و پیامک تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ توسط تمامی بانک‌ها فراهم شود. 

اکنون حدود یک ماه از مهلت تعیین شده برای اتصال خودپردازها به سامانه صیاد گذشته است، زیرساخت اتصال این خودپردازها زیر نظر بانک مرکزی فراهم شده و علاوه بر آن مهلت اتصال به سامانه دو بار تمدید شده است. 

تایید و انتقال چک‌های جدید همه بانک‌ها تنها از طریق دستگاه‌های خودپرداز سه بانک امکان پذیر است اما تعداد قابل توجهی از این خودپردازها هنوز به سامانه صیاد متصل نیستند. در صورتی که تا پایان بهمن ماه زمان زیادی باقی نمانده و پیوستن ۹ میلیون دستگاه خودپرداز به این سامانه بسیار بعید به نظر می‌رسد. 

قانون جدید چک کماکان با مسایل و مشکلاتی مواجه است؛ در کنار آن کندی اتصال خودپردازها به سامانه صیاد نیز مطرح است که توجه جدی قانون‌گذارن و مجریان این طرح را می‌طلبد تا هرچه سریع‌تر نسبت به ساماندهی آن اقدام کنند.