۰ نفر

بر اساس بخشنامه جدید؛

هزینه بیمه تکمیلی فرهنگیان چقدر است؟

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۰۶
کد خبر: 509782
هزینه بیمه تکمیلی فرهنگیان چقدر است؟

بیمه تکمیلی فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ به دو روش بیمه گری و صندوقی توسط آتیه سازان حافظ اجرا می‌شود و برخی هزینه‌های بیمارستانی، نازایی و پاراکلینیکی بدون سقف است.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و منابع وزارت آموزش و پرورش بخشنامه بیمه تکمیلی فرهنگیان را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: در راستای اجرای بیمه درمان تکمیلی ذیل برنامه شماره یک "تدوین واجرای نظام رفاهی و تسهیلات حمایتی برای معلمان" از زیر نظام تامین و تخصیص منابع مالی برنامه ابلاغی سال 99، تفاهم نامه بیمه درمان تکمیلی بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت آتیه سازان حافظ در دو طرح الف و ب منعقد و برای اجرا از تاریخ دو اسفند 99 تا اول اسفند 1400 ارسال می‌شود.

طرح الف، بیمه تکمیلی درمان به روش بیمه گری و طرح ب، بیمه تکمیلی به روش صندوق درمان است.

همکاران متقاضی جدید می‌توانند حداکثر تا تاریخ 20 اسفند 99 با مراجعه به کارشناسی تعاون و امور رفاهی ادارات آموزش و پرورش محل خدمت خود ضمن تکمیل فرم پیوست نسبت به انتخاب یکی از دو طرح الف و ب جهت بهره مندی از پوشش بیمه تکمیلی اقدام کنند.

ضروری است فرهنگیان متقاضی جهت بیمه کردن خود، همسر و تمام فرزندان تحت تکفل از تاریخ 2 اسفند 99 الزاما یکی از دو طرح الف یا ب را انتخاب کنند.

تاکید می‌شود فرهنگیانی که از تاریخ دو اسفند 99 متقاضی پوشش بیمه تکمیلی هستند (اعم از اعضای قدیم و جدید) صرفا به همراه همسر و تمام فرزندان می‌توانند تحت پوشش قرار گرفته و از مزایای این بیمه نامه بهره مند شوند.

فرصت انصراف تا 20 اسفند

بیمه شدگانی که به هر دلیل متقاضی انصراف از پوشش بیمه‌ای هستند تا تاریخ 20 اسفند 99 فرصت دارند جهت تکمیل فرم انصراف به کارشناسی تعاون و امور رفاهی ادارات محل خدمت خود مراجعه کرده و ادارات نیز موظف به ابطال عضویت آنها هستند.

بدیهی است در غیر این صورت انصراف این افراد پذیرفته نشده وحق بیمه تکمیلی از حقوق آنها کسر خواهدشد.

ارائه اسناد هزینه درمان و مراجعه به مراکز طرف قرارداد شرکت بیمه جهت استفاده از خدمات درمانی از تاریخ 2 اسفند 99 به بعد به منزله درخواست ادامه بیمه تکمیلی درمان محسوب شده  و انصراف از ادامه بیمه برای افراد میسر نیست.

ادارات تعاون و امور رفاهی استان‌ها و مناطق تا تاریخ 25 اسفند 99 باید تمام درخواست‌های متقاضیان بیمه تکمیلی درمان را پس از تایید به شعب شرکت آتیه سازان حافظ تحویل دهند.

حق بیمه در طرح الف (بیمه گری) 85 هزار تومان 

حق بیمه ماهیانه در طرح الف برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و افراد تحت تکفل که توسط متقاضی پرداخت می شود مبلغ 85 هزار تومان است که تماما از حقوق کارمند کسر می‌شود.

حق بیمه ماهیانه در طرح الف با توجه به خدمات ارائه شده برای والدین و همسر کارکنان مونث که توسط متقاضی پرداخت می‌شود مبلغ 77 هزار تومان است که تماما از حقوق کارمند کسر می‌شود.

حق بیمه ماهیانه در طرح ب برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی و افراد تحت تکفل که توسط متقاضی پرداخت می‌شود مبلغ 49 هزار و500 تومان است که تماما از حقوق کارمند کسر می شود.

حق بیمه در طرح ب (صندوقی) 49 هزار و 500

حق بیمه ماهیانه در طرح ب برای هر نفر از کارکنان قراردادی و افراد تحت تکفل هک توسط متقاضی پرداخت می شود مبلغ 49 هزار و 500 تومان است که تماما از حقوق کارمند کسر می شود.

در طرح ب والدین تمام کارکنان و همسر کارکنان مونث مطابق با جدول و مفاد شیوه نامه با مبلغ 76 هزار تومان به ازای هر نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

کارکنان سازمان‌های وابسته همچون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نهضت سوادآموزی، سازمان مشارکت‌های مردمی، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، دانشگاه شهید رجایی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... همچون سنوات گذشته و به شرط تامین و پرداخت 100 درصد حق بیمه می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند.

ادارات کل آموزش و پرورش استانها باید هر ماه نسبت به تجمیع مبالغ سرانه طرح ب (کسر شده از حقوق همکاران استان) و واریز یک جای آن به نام شرکت بیمه معلم به عنوان ناظر و همچنین سرانه طرح الف و واریز آن به نام شرکت آتیه سازان حافظ اقدام کنند.

پرداخت سه میلیون تومان برای زایمان

تعهدات کارکنان شاغل (رسمی، پیمانی و قراردادی و افراد تبعه مشمول) در طرح الف

هزینه‌های بیمارستانی شامل جراحی‌های تخصصی، درمان طبی وسایر اعمال جراحی و زایمان: سقف تعهدات برای جراحی‌های تخصصی، درمان طبی و سایر اعمال جراحی بدون سقف با فرانشیز 20 درصد و برای زایمان سه میلیون تومان است.

هزینه‌های مرتبط با درمان نازایی و ناباروری جهت بیمه شدگان ( به جز هزینه‌های مرتبط با تعیین جنسیت): بدون سقف و فرانشیز 20 درصد.

هزینه‌های پاراکلینیکی: بدون سقف و فرانشیز تا سقف تعرفه‌های مصوب هیئت وزیران، پس از کسر سهم بیمه پایه و درصورت عدم پرداخت بیمه گر اول با اعمال 20 درصد فرانشیز.

ویزیت پزشکان: بدون سقف و فرانشیز تا سقف تعرفه‌های مصوب هیئت وزیران، پس از کسر سهم بیمه پایه و درصورت عدم پرداخت بیمه گر اول با اعمال 20 درصد فرانشیز.

فرانشیز داروی در تعهد بیمه همگانی و ملزومات دارویی(سرنگ، آنژیوکت و ست سرم): بدون سقف.

هزینه تهیه اعضای طبیعی پیوندی با تایید انجمن‌های مربوطه:  بدون سقف و فرانشیز 20 درصد.

هزینه رفع عیوب انکساری چشم با حداقل درجه سه دیوپتر برای هر چشم: تاسقف یک میلیون تومان و فرانشیز 20 درصد.

هزینه‌های اروتز و پروتز (طبق تعرفه و تعریف وزارت بهداشت):  بدون سقف و فرانشیز 20 درصد.

عینک و لنز طبی: تا سقف صد هزار تومان و فرانشیز 20 درصد.

آمبولانس در هر مورد: داخل شهر 200 هزار تومان و خارج از شهر 400 هزار تومان.