۰ نفر

رفع تعهد ارزی صادرکنندگان سراسر کشور توسط بانک توسعه صادرات

۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹
کد خبر: 470811
رفع تعهد ارزی صادرکنندگان سراسر کشور توسط بانک توسعه صادرات

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از ارائه خدمت رفع تعهد ارزی به تمامی صادرکنندگان خبر داد و گفت: ارائه خدمت رفع تعهد ارزی منحصر به مشتریان بانک نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین ، علی صالح آبادی افزود: در کنار اعطای تسهیلات، تعهدات، ضمانت نامه ها و ارائه خدمات متنوع بانکی، رفع تعهد صادراتی نیز جزو خدماتی است که اگزیم بانک ایران به صادرکنندگان سراسر کشور ارائه می­دهد.

وی اظهار داشت: رفع تعهد ارزی از صادرکنندگان علاوه بر اینکه وظیفه ذاتی بانک توسعه صادرات است، عامل موثری در جذب منابع برای بانک و تخصیص آن به بخش واردات محسوب می­شود.

عضو هیات عامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: آنچه محرز بوده این است که صادرکنندگانی که به رفع تعهد صادراتی خود پایبند هستند، کماکان از حمایت و خدمات بانک توسعه صادرات ایران برخوردار خواهند بود و در مورد آن دسته از مشتریانی که بخشی از تعهد صادراتی خود را ایفا نکرده اند، لازم است شعب مشکلات صادرکنندگان را به دقت بررسی کرده و مشاوره های لازم را جهت رفع مشکل به ایشان ارائه کنند.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد عمده چالش صادرکنندگانی که نتوانسته اند به صورت کامل رفع تعهد ارزی کنند، عدم اشراف به روند ثبت در سامانه، معاملات ریالی با کشورهای هدف صادراتی اعم از عراق و افغانستان و یا عدم پیگیری لازم برای ثبت رفع تعهد صادراتی بوده و لازم است در این گونه موارد بانک به مشتریان خود کمک کند.

صالح آبادی در پایان اظهار داشت: شعب بانک توسعه صادرات ایران باید تا قبل از اعمال محدودیت­های بیشتر بانک مرکزی برای صادرکنندگانی که تعهد ارزی خود را ایفا نکرده اند، به روش­های مختلف مشتریان را در این خصوص تفهیم کرده و به روند ایفای تمام و کمال تعهد ارزی صادرکنندگان به کشور کمک کنند.