۰ نفر

دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه زودتر از موعد

۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷
کد خبر: 468037
دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه زودتر از موعد

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب طرح حمایتی فرد حقیقی امکان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه را زودتر از موعد مقرر برای مشتریان خود فراهم کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، طرح حمایتی فرد حقیقی برای مشتریانی طراحی شده که خواستار استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه در سریع‌ترین زمان ممکن هستند. این طرح با توجه به ایجاد صندوق اجتماعی برای هر شعبه، برای افرادی مطلوب است که فرصت ایجاد میانگین حساب را ندارند.

در طرح حمایتی فرد حقیقی، متقاضی با تودیع بخشی از مبلغ تسهیلات مورد نیاز خود به صندوق اجتماعی شعبه، بر اساس انتخاب خود (۴۰، ۵۰ یا ۵۵ درصد) از هم‌افزایی همزمان بانک متناسب با مبلغ تودیعی خود برخوردار می‌شود. متعاقباً متقاضی پس از سپری شدن مدت انتظار تعیین شده برای تسهیلات، پس از تکمیل پرونده خود، از تسهیلات طرح «حمایتی فرد حقیقی» تا سقف فردی ۴۰۰ میلیون ریال بهره‌مند می‌شود.

شرایط دریافت تسهیلات

مشارکت فرد وام‌‌گیرنده در صندوق اجتماعی شعبه متناسب با تودیع مبلغ به اندازه بخشی از مبلغ تسهیلات مد نظر و بر اساس انتخاب خود خواهد بود. مدت بازپرداخت جهت دریافت تسهیلات، حداکثر ۳۶ ماه است. سقف تسهیلات فردی قابل اعطا در طرح حداکثر ۴۰۰ میلیون ریال است.

نرخ کارمزد تسهیلات طرح حمایتی فرد حقیقی از محل وجوه صندوق اجتماعی شعبه ۲ درصد در سال و از محل منابع بانک ۴ درصد در سال است. آزادسازی مبلغ تودیعی مشتری پس از انقضا و تسویه تسهیلات امکان پذیر است.

قابلیت دریافت تسهیلات مجدد پس از تسویه تسهیلات دریافتی و در صورت عدم برداشت مبلغ تودیعی، با حمایت ۵۰ درصدی از سوی بانک و بدون طی مدت انتظار مجدد امکان‌پذیر خواهد بود.

شرکت در طرح حمایتی فرد حقیقی برای تمام افراد با رعایت سقف فردی امکان‌پذیر است. متقاضیان دارنده حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، می‌توانند با مراجعه به هریک از ۵۳۰ شعبه بانک در سراسر کشور و تکمیل فرم‌های طرح، از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

نمونه‌ای از دریافت تسهیلات در قالب طرح حمایتی فرد حقیقی

مشتری با مراجعه به شعبه و اطلاع از شرایط طرح حمایتی فرد حقیقی دریافت تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت ۳۶ ماهه را درخواست می‌کند. به همین منظور با تأمین مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال در حساب پس‌انداز خود، اقدام به تکمیل فرم‌های طرح یادشده می‌کند. شعبه نیز بر اساس درخواست وی، نسبت به انتقال مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به صندوق اجتماعی شعبه اقدام می‌کند.

با توجه به شروع مدت انتظار از زمان انتقال، مشتری نسبت به تکمیل پرونده تسهیلاتی خود اقدام کرده و پس از اتمام دوره انتظار، شعبه در صورت تکمیل بودن پرونده، نسبت به واریز تسهیلات به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از محل منابع بانک با کارمزد ۴ درصد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل وجوه صندوق اجتماعی شعبه با کارمزد ۲ درصد در حساب پس انداز وی با بازپرداخت ۳۶ ماهه اقدام خواهد کرد.