۰ نفر

رییس مرکز مقررات زدایی وزرات اقتصادتشریح کرد؛

واکنش‌ها به ماجرای اخذ تعهد نامه از صاحبان کالا در گمرک

۱۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبر: 516981
واکنش‌ها به ماجرای اخذ تعهد نامه از صاحبان کالا در گمرک

رییس مرکز مقررات زدایی وزرات اقتصاد، درحالی ماجرای اخذ یک تعهد نامه‌مرسوم از صاحبان کالا در گمرک را پیگیری کرده؛که این موضوع واکنش گمرک ایران را نیز در پی داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی فیروزی، رییس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار _ وزارت امور اقتصادی و دارایی اخیرا اعلام کرده است، از رییس کل و معاون گمرک موضوع اخذ تعهد نامه از صاححبان کالا رو پرس و جو کردم گفتند این تعهدنامه هرساله و فقط در بازه ی زمانی 1 فروردین تا زمان ابلاغ قانون بودجه سال جدید ناچارا اخذ میشود. همکاران ما در صف با زدن چنین اطلاعیه ای با این ادبیات، کج سلیقگی کردندکه دستور داده شد اطلاعیه ها جمع شوند.

در ادامه تعهد نامه مذکور قابل مشاهده است، بر این اساس صاحبان کالا باید هرگونه تغییر در تعرفه و ارزش کالا را بپذیرند.

لازم به ذکر است، بخش مهمی از تفاوت ارزش کالا مربوط به تغییر نرخ محاسباتی ارز است. بر اساس قانون بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی نرخ محاسباتی ارز از 4200 تومان به نرخ ای تی اس که به نرخ سامانه نیما نزدیک است، تغییر خواهد کرد.

3uhyQT29KURh

گفتنی است، از سوی گمرک ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی به دولت پیشنهاد شده تا به روال قبل، حقوق ورودی مانند سال قبل اخذ و نسبت به ترخیص کالاها اقدام شود؛ بنابراین مبنای محاسبات برای تمامی کالاها همچنان همان دلار 4200 تومانی است.