۰ نفر

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی؛

تعیین قیمت آب معدنی برعهده واحدهای تولیدی است

۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲
کد خبر: 471693
تعیین قیمت آب معدنی برعهده واحدهای تولیدی است

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف و تولیدکنندگان با بیان اینکه تعیین قیمت انواع آب معدنی بر عهده واحدهای تولیدی است، گفت: مردم قیمت های نامتعارف آب معدنی را گزارش دهند تا پیگیری کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا رستمی با بیان اینکه براساس مصوبات موجود قیمت گذاری کالا و خدمات منحصر به کالاهای اساسی و یارانه ای است، تصریح کرد: بنابراین سایر اقلام از جمله انواع نوشیدنی مثل آب معدنی، نوشابه و آبمیوه، کنسرو، کمپوت و انواع سس با رعایت ضوابط قیمت گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها و رعایت درصدهای سود پخش، عمده فروشی و خرده فروشی مصوب کمیسیون هیات عالی نظارت راسا توسط واحدهای تولیدی، خدماتی و بازرگانی صورت می گیرد.

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان همچنین خاطر نشان کرد که در صورت افزایش غیرمتعارف قیمت یا دریافت شکایت، از طریق مراجعه حضوری یا ثبت در سامانه 124 پیگیری و برخورد قانونی با موارد تخلف صورت می گیرد.

با این حال سازمان حمایت درباره مشکلاتی که اخیرا واحدهای صنایع غذایی برای تامین مواد اولیه با آن مواجه شدند هنوز اظهار نظری نکرده است. سه روز پیش دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران از افزایش ۲۰ درصدی قیمت محصولات این صنعت در پی افزایش قیمت مواد اولیه از سوی صنایع پتروشیمی‌ خبر داده و گفته بود که صنایع پتروشیمی با افزایش قیمت دلار در سامانه نیما محصولات خود را گران می‌کنند و با این کار تیشه به ریشه صنعت غذا می‌زنند.

پیش‌تر هم محمدرضا مرتضوی - رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی و دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت ایران از افزایش ۱۳۰ تا ۱۵۰ درصدی قیمت مواد پتروشیمی و در پی آن افزایش هزینه‌های بسته بندی صنایع غذایی در ماه‌های اخیر خبر داده و گفته بود که وقتی صنایع مادر مثل پتروشیمی، فولاد، برق و نظایر آن به صورت بی رویه افزایش قیمت داشته باشند روی صنایع دیگر هم تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین یکی از دلایل افزایش قیمت‌ کالاهای مختلف در ماه‌های اخیر همین است و دلیل دیگر هم نوسانات نرخ ارز.