۰ نفر

رییس سازمان توسعه تجارت تشریح کرد؛

جزییات تشویق صادرکنندگان متعهد به بازگشت ارز صادراتی

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۰
کد خبر: 469757
جزییات تشویق صادرکنندگان متعهد به بازگشت ارز صادراتی

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: بر اساس تحلیل انجام شده ۲۲۸۶ صادرکننده ۱۰۰ درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند که از آنان تقدیر خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، حمید زادبوم با بیان این مطلب گفت: این تعداد از صادرکنندگان بر اساس گروه‌های کالایی، میزان صادرات، میزان تعهد صادراتی، میزان بازگشت ارز و همچنین روند بازگشت ارز طبقه‌بندی شده‌اند که از مهم‌ترین شاخص‌های مدل طراحی شده، میزان صادرات و در نتیجه میزان بازگشت ارز، گروه‌های کالایی و همچنین روند بازگشت ارز از آبان‌ماه ۱۳۹۸ تا مردادماه امسال است.

وی افزود: از بین مجموع صادرکنندگانی که صد درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند، صادرکنندگان با بیش از ده میلیون یورو صادرات تفکیک شده‌اند و از این تعداد، صادرکنندگانی که براساس گزارشات دریافتی از بانک مرکزی به صورت ماهانه روند بازگشت ارز بیش از ۹۰ درصد را رعایت کرده‌اند، انتخاب شده‌اند که پس از بررسی‌های نهایی و تایید از سوی سایر مراجع ذی‌ربط، از آنان تقدیر خواهد شد.

مسئول کمیته اقدام ارزی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در مراحل بعد از سایر صادر کنندگانی هم که با درک صحیح شرایط اقتصادی، بازگشت ارز خود را تسریع کرده‌اند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

زادبوم در پایان با ابراز تشکر از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در تشکیل کارگروه اقدام ارزی افزود: در آینده نزدیک از روسای سازمان‌های صمت تعدادی از استان‌ها به عنوان استان شاخص در موضوع بازگشت ارز، قدردانی می‌شود.