۰ نفر

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت؛

صدور کارت بازرگانی یکبارمصرف ممنوع شد

۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳
کد خبر: 464922
صدور کارت بازرگانی یکبارمصرف ممنوع شد

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت گفت: صدور هرگونه کارت بازرگانی تحت عنوان یکبارمصرف، موقت و یا عناوین مشابه ممنوع شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تأکیدات ویژه مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت در خصوص ضرورت کنترل واردات بی رویه و واردات اقلام کالایی لوکس به کشور گفت: در حال حاضر محدودیت ثبت سفارش اقلام غیر ضروری و یا مشابه تولید داخل به میزان 2400 ردیف تعرفه از مجموع 8100 ردیف تعرفه اعمال می‌شود.

سعید عباسپور افزود: امسال همچنین ضوابط کارتابل فنی برای کنترل و جلوگیری از ورود کالاهای مشابه تولید داخل و در خصوص سقف و سابقه برای وارد کنندگان کالا اعمال می شود.

وی ادامه داد: در این مدت محدودیت ثبت سفارش برای مواد اولیه واحدهای تولیدی به میزان 20 درصد بیشتر از میانگین هر سال اعمال می شود.

عباسپور گفت: 3200 ردیف تعرفه که در مقابل صادرات بودند و نیاز به رعایت سقف و سابقه نداشتند نیز حذف شده اند و معافیت سقف و سابقه واردات برای موبایل نیز در این مدت حذف شده است.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اقدامات انجام شده برای ساماندهی کارت های بازرگانی نیز توضیح داد: در همین راستا عدم ارائه خدمات مرتبط با کارت بازرگانی تا تسویه تعهدات ارزی برابر با تکالیف وزارت متبوع، مندرج در بند 7 بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات به سازمان های استان ها ابلاغ شده است.

عباسپور تصریح کرد: همچنین برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی و انباشتگی تعهدات ارزی تا اطلاع ثانوی صدور مجوز موردی برای صادرکنندگان مبتدی ممنوع شده است.

وی اعلام کرد: با توجه به مصوبات قرارگاه جهش تولید اعمال سقف 500 هزار دلاری صادرات برای کارت اولی ها به استثنای واحدهای تولیدی صادر شده است.

عباسپور یادآوری کرد: در این مدت با توجه به مصوبات کارگروه پایش رفتار تجاری، کارت بازرگانی صادر کنندگان غیر تولیدی به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی تعلیق شده و همچنین صدور و تمدید کارت بازرگانی برای کلیه اسامی معرفی شده با کمتر از 70 درصد ایفای تعهدات ارزی ممنوع می باشد.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات در پایان تأکید کرد: صدور هرگونه کارت بازرگانی تحت عنوان "یکبارمصرف"، "موقت" و یا عناوین مشابه ممنوع شده است.