۰ نفر

دبیر ستاد تنظیم بازار کشور خبر داد:

تداوم توزیع انواع کالای اساسی طرح نذورات تا ۲۸صفر

۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۱۷
کد خبر: 463592
تداوم توزیع انواع کالای اساسی طرح نذورات تا ۲۸صفر

محمد رضا کلامی از تداوم توزیع انواع کالای اساسی طرح نذورات تا ۲۸ ماه صفر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدرضا کلامی دبیر ستاد تنظیم بازار کشور در جلسه تنظیم بازار کشور افزود: مقادیر عرضه کالاهایی برنج، شکر، روغن نباتی، گوشت مرغ و گوشت قرمز از محل ذخایر تعیین سهمیه شده و با توجه به اقدام هیات‌ها برای تهیه بسته‌های حمایتی خشک مقرر شد توزیع این اقلام تا ۲۸ صفر از طریق سامانه بیرق و توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ادامه داشته باشد.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تداوم ممنوعیت واردات برنج تصریح کرد: با توجه به آزاد شدن قیمت ارز واردات برنج و دیگر تهدیدی برای تولیدات داخلی به شمار نمی‌آید و برای جلوگیری از کمبود کالا در سطح عرضه علیرغم اینکه ممنوعیت واردات برنج همچنان ادامه دارد و امروز نیز مقرر شد، برنج وارداتی موجود در گمرکات کشور که تا پیش از ۳۱ مرداد وارد کشور شده و قبض انبار و یا تخصیص ارز آنها پیش از این تاریخ است، ترخیص و وارد بازار شوند.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد قیمت گوشت قرمز در کشور نیز تاکید کرد: قیمت دام زنده نسبت به سال ۹۷ کاهشی بوده و قیمت مصرف کننده نیز همینطور، به عنوان نمونه مخلوط گوسفندی میانگین قیمت آن حدود ۹۷ هزار تومان است.

کلامی ادامه داد: به طور کلی و با هدف حمایت از تولید کنندگان، با توجه به اینکه در صورت آزادسازی صادرات دام زنده، قیمت گوشت غیر قابل کنترل خواهد بود مقرر شد شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره استراتژیک این کالا را از محل تولیدات داخلی انجام دهد.

وی اعلام کرد: نرخ مصوب برای گوشت گوساله بسته بندی شده پنج قطعه‌ای ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد که دولت از تولیدکنندگان خریداری می‌کند و قیمت مصرف کننده نیز در بازار هم اکنون حدود ۸۰ هزار تومان است.