۰ نفر

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین؛

کمبود کالا نداریم اما گرانفروشی دیده شده/ سوء‌استفاده برخی واردکنندگان در بازار اقلام اساسی

۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۷
کد خبر: 460538
کمبود کالا نداریم اما گرانفروشی دیده شده/ سوء‌استفاده برخی واردکنندگان در بازار اقلام اساسی

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: خوشبختانه کمبودی در اقلام مواد غذایی و کالا‌های اساسی نداریم اما برخی سوء‌استفاده‌هایی در این بازار می‌کنند که منجر به گرانفروشی می‌شود.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد آقاطاهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با تاکید بر کافی بودن ذخایر کالا‌های اساسی اظهار کرد: خوشبختانه درحال حاضر هیچ کمبودی در بازار کالا‌های اساسی نداریم و اقلام مورد نیاز مردم به میزان کافی تامین می‌شود اما گاهی اوقات شاهد گرانفروشی هستیم.

او ادامه داد: بهترین پاسخ به گرانفروشان نخریدن کالا است یعنی تا زمانی که عده‌ای به دنبال سودجویی در این بازار هستند نباید خرید کرد؛ البته در این میان لازم است نهادهای نظارتی و امنیتی با گرانفروشان برخورد جدی داشته باشند.

آقاطاهر به تامین ارز کالاهای اساسی و تخصیص ارز مورد نیاز آن اشاره کرد و گفت: تا سه ماه پیش برخی اقلام اساسی منتظر تخصیص ارز بودند که خوشبختانه ارزشان تامین شد و به همین خاطر در حال حاضر کمبودی در این کالا‌ها نداریم اما سوء‌استفاده برخی واردکنندگان و توزیع‌کنندگان باعث گرانفروشی در بازار مواد غذایی شده است.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تاکید کرد: با اقدامات نظارتی و حمایتی از جمله تسهیل واردات و تامین ارزی که صورت گرفته انتظار داریم که قیمت موادغذایی طی روز‌های آینده به تعادل برسد.