۰ نفر

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای:

تهران به هاب بازی‎سازی منطقه تبدیل می‌شود/ درآمدزایی از TGC۲۰۱۸ دوبرابر خواهد شد

۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۵۹
کد خبر: 254767
تهران به هاب بازی‎سازی منطقه تبدیل می‌شود/ درآمدزایی از TGC۲۰۱۸ دوبرابر خواهد شد

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت : تلاش می کنیم تا با برگزاری هرچه با شکوه تر TGC ، تهران را در صنعت بازی سازی به هاب منطقه تبدیل کنیم.

اقتصادآنلاین- انوش ممتازپور؛ حسن کریمی قدوسی در نشست خبری نمایشگاهTGC 2018  ضمن بیان این مطلب اظهار کرد : در حال حاضر بازی سازان ما برای حضور در بازارهای بین المللی با مشکل مواجه هستند و محدودیت ها و تحریم هایی که اخیرا برای کشور ما وجود داشت ، همچنان موانعی را برای بازی سازان ایجاد کرده است و در تلاشیم تا با برگزاری هرچه بهتر TGC این موانع را برطرف کنیم .

وی افزود : در نمایشگاه TGC امسال، 32 کشور که پتانسیل خوبی در صنعت بازی سازی دارند از جمله ترکیه و مالزی گردهم می آیند و در بخشی که قرار است با نام «گیمستان» آغاز به کار کنند ، وارد حوزه رقابت خواهند شد و آثار خود در این بخش به نقد می گذارند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان اینکه نمایشگاه امسال به مدت سه روز برگزار خواهد شد گفت: در TGC 2018 تلاش شده تا هزینه کمتری برای حضور خارجی ها صرف شود و در حال حاضر شرکت گیم کانکشن فرانسه ، مثل سال گذشته در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه برخی کشورها علاقه به برگزاری TGC در ایران ندارند ، افزود : قرار داد ما برای برگزاری این نمایشگاه با گیم کانکشن انحصاری است و به همین دلیل کشورهای مخالف برگزاری TGC، نمی توانند خللی در برگزاری آن ایجاد کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ادامه داد : چند وقت پیش متوجه شدیم که کشورهایی مثل ترکیه ، پیشنهادهایی برای حضور گیم کانکشن در کشورشان داشتند و از این شرکت خواستند تا حضور خود در ایران را لغو کند، اما همانطور که گفته شد به دلیل انحصاری بودن  قرار داد ما گیم کانکشن ، کشورهای مخالف برگزاری این رویداد نتوانستند به هدف خود برسند.

وی درباره میزان درآمد زایی این نمایشگاه نیز گفت : TGC در سال گذشته توانست مقداری کسب درآمد کند که البته در این میان بنیاد نیز کمک هایی به آن کرد؛ اما امسال وضعیت کمی فرق کرده است و پیش بینی می کنیم که میزان درآمد امسال این نمایشگاه نسبت به سال گذشته دو برابر شود و بعد از گذشت 4 سال ، TGC به مرحله ای از درآمدزایی برسد که بتواند به طور خودگردان و بدون نیاز به کمک های مالی اداره شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای اظهار کرد: یکی از مزایای TGC این بود که بازی‌سازان ما برای شرکت در رویدادهای خارجی ترغیب شوند ؛ به طوریکه امسال در نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه اولین سالی بود که ما یک ریال به شرکت های بازی‌ سازی برای حضور در این نمایشگاه پولی ندادیم و آن ها با سیاست و تلاش های خودشان در این نمایشگاه حضور یافتند.

کریمی قدوسی افزود : رویداد امسال با  تعداد بیشتری از سخنرانان و ناشران برگزار می شود و به طور کلی می توان گفت که ظرفیت آن نسبت به سال گذشته دو برابر خواهد شد.