۰ نفر

تقاضای نفت هند اولین رشد سالانه خود را از ماه فوریه تجربه کرد

۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۹:۴۷
کد خبر: 481407
تقاضای نفت هند اولین رشد سالانه خود را از ماه فوریه تجربه کرد

تقاضای نفت هند ۲.۷ درصد در اکتبر افزایش داشت و به ۱۷.۸ میلیون تن رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، هند اولین افزایش سالانه مصرف نفت را از ماه فوریه گزارش داد که نشان می‌دهد تقاضای سوخت در این کشور علیرغم افزایش موارد ابتلا به کرونا بالا رفته است .

کل تقاضای نفت هند 2.7 درصد در اکتبر افزایش داشت و به 17.8 میلیون تن رسید . تقاضا برای سوخت جاده‌ای به سطح قبل از بحران کرونا رسیده و تقاضای نفتا به شدت بالا رفته است. مصرف مواد خام صنعت پتروشیمی هم 15 درصد افزایش یافته است .

بهبود مصرف سوخت در سومین مصرف کننده بزرگ دنیا به تثبیت افزایش قیمت نفت در این هفته کمک می‌کند. قرنطینه‌های شدید در هند در اواخر ماه مارس تقاضا برای سوخت را پایین آورد و باعث کاهش شدید فراوری نفت خام در کارخانه‌های پتروشیمی شد.

مدیرعامل شرکت نفت هند در کنفرانس ادیپک امارات گفت فعالیت پالایشگاه‌های هند از هفته اول نوامبر ثابت بوده و بازار محصولات پالایشی این کشور در اولین فصل سال آینده میلادی تقریبا در حد معمول خواهد بود .

دومین کشور پرجمعیت جهان از اواسط ماه اکتبر وارد جشنهای ماهانه خود شد . این فصل همواره فصل اوج تقاضا برای همه محصولات در هند است و  تقاضا برای کامیون های دیزلی جهت تحویل کالاها هم افزایش می یابد .

کارخانه های پتروشیمی هند پس از ماهها، با افزایش تقاضا فعالیت خود را آغاز کرده اند .