۰ نفر

لبنان:‌ اجازه تعرض اسرائیل را به آب‌های سرزمینی نمی‌دهیم

۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۵
کد خبر: 449502
لبنان:‌ اجازه تعرض اسرائیل را به آب‌های سرزمینی نمی‌دهیم

میشل عون رئیس‌جمهوری لبنان روز دوشنبه تصمیم اسرائیل برای استخراج گاز از منطقه مورد منازعه با لبنان را اقدامی بسیار خطرناک خواند و تاکید کرد که بیروت اجازه تعرض به آب‌های منطقه‌ای خود را نمی‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عون در دیدار با «یوسف العبسی» اسقف مسیحیان روم کاتولیک انتاکیه و سایر بلاد مشرق،‌ درباره تصمیم روز گذشته رژیم اسرائیل درخصوص استخراج نفت و گاز از منطقه مورد منازعه با لبنان که در نزدیکی «حوزه نفت و گاز شماره۹» این کشور قرار دارد، گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهوری لبنان تاکید کرد: این مسئله بسیار خطرناک است و اوضاع را پیچیده‌تر خواهد کرد. همچنین لبنان هرگز اجازه نخواهد داد که طرفی به آب‌های سرزمین‌اش که در سطح بین‌المللی شناخته شده است،‌ تعرض کند؛ به‌ویژه به منطقه اقتصادی آن که در جنوب این آب‌ها قرار دارد و حوزه های  نفت و گاز از جمله حوزه شماره۹ در آن واقع است و عملیات استخراج آن  طی چند ماه آتی آغاز خواهد شد.

عون در ادامه بر تلاش برای حل بحران اقتصادی لبنان تاکید کرد و گفت که نباید بحران‌های بین‌المللی در منطقه خود و نیز درگیری با اسرائیل و سیاست‌های مورد حمایت آمریکا از این رژیم را فراموش کرد.

در رویدادی دیگر، رئیس جمهوری لبنان دستور برگزاری نشست شورای عالی دفاع این کشور برای بررسی تحولات مرزهای جنوبی این کشور را صادر کرد.

دولت لبنان در مراسمی رسمی و در جریان امضای قرارداد نفتی با سه شرکت،‌ رسما مرحله استخراج و تولید نفت و آغاز را در آب‌های سرزمینی خود آغاز کرده است.

رژیم صهیونیستی سال گذشته بارها با نادیده گرفتن آب‌های سرزمینی لبنان این کشور و در سایه سکوت مجامع بین‌المللی بارها به این آب‌ها تعرض کرده بود.

لبنان و اسرائیل در ارتباط با برخی مناطق دریایی و زمینی دارای اختلاف هستند و آمریکا با حمایت از تل آویو به دنبال حل آنها از طریق مذاکره و واگذاری بخشی از این مناطق به رژیم صهیونیستی بوده است.

لبنان پیشتر بارها پیشنهاد آمریکا برای ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و اسرائیل را رد کرده بود و خواستار احقاق کامل حقوق خود در مناطق دریایی و زمینی شده بود.