۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط بی‌سابقه تولید نفت در داکوتای شمالی/ وضعیت آتی نفت آمریکا چگونه خواهد بود؟

۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱
کد خبر: 446513
سقوط بی‌سابقه تولید نفت در داکوتای شمالی/  وضعیت آتی نفت آمریکا چگونه خواهد بود؟

به دنبال شیوع ویروس کرونا و آسیبی که به بخش‌های مختلف سراسر جهان رسید، میزان تولید نفت در ایالت داکوتای شمالی آمریکا بزرگترین سقوط ماهانه خود تا کنون را به ثبت رساند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ میزان تولید نفت داکوتای شمالی به دلیل ضربه بیماری کووید-19 به اقتصاد ایالات متحده و تقاضای جهانی برای سوخت، در ماه مارس 15درصد کاهش یافت که بیشترین سقوط یک ماهه تاکنون بوده است. به گفته مقامات دولتی، انتظار می‌رفت سقوط بزرگتری در ماه گذشته وجود داشته باشد.

به نظر می‌رسد که کاهش تولید ادامه داشته باشد و سقوطی که از سال 2016 دیده نشده اتفاق بیفتد.

بر اساس داده‌های منتشر شده در روز جمعه توسط وزارت منابع معدنی داکوتای شمالی، تولید نفت دراین منطقه از 1.43میلیون بشکه در روز در ماه مارس به 1.22میلیون در آوریل کاهش یافته است.

شایان ذکر است که لین هلمز، مدیر بخش، در یک تماس تلفنی به خبرنگاران گفت: "این بزرگترین کاهش ماه به ماه است که در شرایط مطلق و درصدی شاهد آن بودیم. همین مسئله در خصوص تولید گاز طبیعی نیز صادق است. "

وی افزود: "ما انتظار داریم که شاهد وضعیت بدتری در ماه مه باشیم."

26

با توجه به اینکه میزان تولید نفت این ایالت در ماه نوامبر 1.52میلیون بشکه در روز بود، پیش‌بینی می‌شود که این مقدار در ماه مه به زیر یک میلیون بشکه کاهش یابد. داکوتای شمالی، دومین ایالت تولیدکننده بزرگ نفت پس از تگزاس است.

همچنین، کل تولید نفت ایالات متحده با 12.9میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر، به رکورد بالاترین میزان خود رسید، اما به گفته اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، این ارقام به 11.4میلیون بشکه در ماه مه کاهش یافته است.

این آژانس پیش‌بینی می‌کند که روند نزولی تولید نفت ایالات متحده ادامه داشته باشد؛ تا جایی که به 10.6میلیون بشکه در روز در ماه مارس سال آتی برسد.

از سویی، شاهد چشم‌اندازی ناخوشایند در خصوص تعداد دکل‌های نفتی ایالات متحده در آینده نیز خواهیم بود. در حال حاضر، 10دکل نفتی در داکوتای شمالی وجود دارد که از تعداد متوسط 17دکل در ماه مه، و 52دکل در ماه مارس به این تعداد کاهش پیدا کرده است.

شرایط نامساعد حفاری نفت در داکوتای شمالی

به دنبال کاهش تقاضای جهانی نفت بر اثر شیوع ویروس کرونا، تعداد دکل‌های نفتی و میانگین دکل‌های حفاری چاه‌های جدید در سه ماه گذشته سقوط کرد.

27

داده‌های اشتغال ایالتی نشان می‌دهد که صنعت نفت و گاز، مشاغلی هستند که بهترین پرداخت دستمزد ساعتی را در داکوتای شمالی دارند. اما آمار به دست آمده حاکی از آن است که این بخش تا تاریخ 6ژوئن، 9هزار و 200نیروی کار را تعدیل کرده و کاهش 40درصدی در مشاغل مرتبط با نفت و گاز را نشان می‌دهد.

قابل ذکر است که طی شش هفته گذشته، قیمت نفت کمی بهبود یافته است. وست تگزاس اینترمیدیت (معیار قیمت نفت ایالات متحده)، پیش از رشد تدریجی و صعود به 30دلار در هر بشکه در ماه مه، بیش از 12دلار در هر بشکه در ماه آوریل معامله شد. این قیمت در روز جمعه حدود 36دلار در هر بشکه بسته شد.

با این حال، هنوز هم قیمت نفت پایین‌تر از حد سودآوری برای اپراتورها بوده و تعداد سرمایه‌گذاران نفتی ایالات متحده در این زمان از سال که باید کاهش یابد، در حال افزایش است.