۰ نفر

اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا هیمنه نظامی آمریکا را به چالش کشید

۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳
کد خبر: 442743
اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا هیمنه نظامی آمریکا را به چالش کشید

منتخب مردم کاشان،آرن و بیدگل در مجلس گفت: ورود نفتکش های غول‌پیکر ایرانى در آب‌هاى ونزوئلا و اسکورت نیروى هوایى و دریایى، نشان از قدرت فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی نژاد، با اشاره به  ورود چهارمین نفت کش ایرانی به آب‌های ونزوئلا ، گفت: ورود چهارمین نفتکش از مجموعه ناوگان اعزامی ایران به ونزوئلا که حامل سوخت برای این کشور آمریکای جنوبی است نشان از دوستی رابطه برادرانه میان ایران و ونزوئلا دارد.

وی باتاکید بر اثرگذاری منطق دیپلماسی مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌های آمریکا افزود:گفتمان و دیپلماسی مقاومت در راستای تامین منافع ملت‌های منطقه و ایجاد وحدت و وفاق بین مسلمانان و کشورهای اسلامی است.

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اقدام ایران در اعزام نفت کش ها به ونزوئلا در حالی که هر دو کشور تحت تحریم های آمریکا قرار دارد، بازتاب های زیادی در رسانه های جهان داشته است، تاکید کرد: ورود نفتکش های غول‌پیکر ایرانى در آب‌هاى سرزمینى ونزوئلا و اسکورت نیروى هوایى و دریایى ونزوئلا، نشان از قدرت فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دارد.

ساداتی نژاد ضمن تأکید بر رابطه برادرانه ایران و ونزوئلا، مطرح کرد: رسیدن محموله‌های سوختی ایران به این کشور در سایه تحریم ها، آمریکا و متحدانش را ناچار به پذیرفتن این واقعیت کرد که ایران به یک قدرت منطقه‌اى تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ایران در مقابله با تهدیدهای آمریکا مبنی بر هدف قرارگرفتن در کارائیب، مقاومتی سخت و استثنایی از خود نشان داد،خاطرنشان کرد: ایران به‌صراحت به آمریکا پیام داد که هرگونه اخلال در حرکت کشتى‌هاى ایران، آمریکا را در خاک خود با پشیمانی بزرگی روبه‌رو خواهد کرد.

منتخب مردم کاشان ،آران و بیدگل در مجلس یازدهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تجارت قانونی آزاد و امن، حق همه کشورها است،تصریح کرد: جمهوری اسلامی با اعزام نفت کش‌های خود به سوی ونزوئلا ، هیمنه و جبروت نظامی آمریکا  را به چالش کشید و نشان داد به تحریم های آمریکایی پایبند نیست.

گفتنی است؛ با اعزام اولین نفت‌کش ایران، نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا ضمن تشکر از حمایت‌های ایران، تاکید کرد: کاراکاس و تهران هردو خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.