۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افت ذخایر نفت و بنزین آمریکا/ کاهش میزان سرمایه گذاری در صنعت طلای سیاه

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۳
کد خبر: 440689
افت ذخایر نفت و بنزین آمریکا/ کاهش میزان سرمایه گذاری در صنعت طلای سیاه

درحالی که پیش بینی می‌رسد حجم ذخایر نفتی آمریکا با افزایش یک میلیون بشکه ای روبرو شود، آمارها از افت ۴.٨ میلیون بشکه ای ذخایر حکایت می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، روز جاری گزارش هایی از میزان ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا منتشر شد که مطابق با آن حجم ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۵ ماه مه (۲۶ اردیبهشت‌ماه)، با ۴ میلیون  و ۸۰۰ هزار بشکه کاهش، به مجموع ۵۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسید. در حالی که پیش از این تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند ذخیره‌سازی نفت، یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

طبق گزارش مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی نفت خام در کاشینگ ایالت اوکلاهما، قلب شبکه خط لوله انتقال آمریکا، ۵ میلیون بشکه کاهش یافته است.

داده‌های این مؤسسه نشان داد ظرفیت بهره‌گیری از پالایشگاه‌های ایالات متحده آمریکا ۲۲۹ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

ذخیره‌سازی بنزین نیز ۶۵۱ هزار بشکه کاهش یافت، در حالی که پیش از این تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند این رقم ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه خواهد بود.

ذخیره‌سازی فرآورده‌های میان تقطیری که شامل نفت‌گاز و نفت حرارتی می‌شود، نیز ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یافت، در حالی که پیش از این انتظار می‌رفت این افزایش تنها یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه باشد.

داده‌های مؤسسه نفت آمریکا نشان داد واردات نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته، ۹۴۱ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

از سوی دیگر باتوجه به افت شدید قیمت نفت، هزینه های سرمایه ای بخش انرژی آمریکا که طی بحران همه گیری ویروس کرونا کاهش یافته است، 30 درصد دیگر هم پایین می آید. به گفته بانک فدرال رزرو دالاس، کاهش این سرمایه گذاری ها پیامدهای بسیاری برای کل اقتصاد آمریکا دارد.

 تقاضای سوخت در آمریکا به خاطر تعطیلی های اعمال شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا و با توجه به سقوط وحشتناک قیمت نفت، کاهش یافته است.

 در گذشته وقتی قیمت نفت پایین می‌آمد، مصرف کنندگان درآمد اضافی بیشتری برای سایر خریدها داشتند چون پول کمتری در پمپ بنزین ها می پرداختند. ولی حالا مردم در سراسر کشور سفرهای خود را محدود کرده اند در نتیجه بسیاری از شرکت های انرژی هزینه های خود را پایین آورده و چاههای نفت خود را بسته اند.

 فدرال رزرو دالاس در ایالت تگزاس اعلام کرد:« کاهش شدید در هزینه های سرمایهای توسط شرکتهای نفتی نشان میدهد چرا سقوط قیمت نفت به هزینه های سرمایه گذاری آمریکا و رشد اقتصادی آن آسیب زده است. این آسیب نه تنها در بخش تولید نفت بلکه در تمام بخش‌های اقتصاد بوده است.

یک نکته مثبت در این باره این است که بانک های آمریکا بیش از حد درگیر بحران بخش نفت نشدهاند.

در بیانیه بانک دالاس آمده است:« حتی در بانک‌هایی که بیش از دیگران درگیر بخش انرژی شده اند، سهم وامهای بانکی به این بخش در سه ماهه پایانی 2019 بیشتر از 18 درصد نبوده است». تعداد معدودی از بانک ها حتی بیشتر از دو درصد هم به بخش انرژی وام نداده اند. قوانین سختگیرانه تر این بانک‌ها بدین معناست که آنها ذخایر بیشتری برای مقابله با این ضرر و زیان ها دارند.